torsdag 24 januari 2008

Anton sjuk

Ja sen i går så har anton vaknat 1 gång och det var när jag vaknade i soffan vid 1 i natt. Sen gick jag in i sängen och hann inte mer än och lägga mig ner så vaknade han. Försökte och få han till och somna om men det gick inte så vi fixade en liten flaska med välling åt han och det gjorde sambon faktist. Sen var det si och så men fick ge han mollipect för han hostade så och sen gav jag han alvedon för han kändes varm och sen för att han skulle kunna koppla av och somna pga hostan. Sen tog jag han ut i soffan och där somnade vi efter ett tag och sov ända tills i morse. Sen vid 5 tiden lade vi oss i våran säng och Emelie låg redan där och sov lite. Kollade tempen på Emelie och hon hade 39 i feber. Funderade på hur länge ska hon ha feber. Är inne på den 3.e dagen nu för henne. Vi satte oss ner och åt frukost alla 3 och sen vid 9 tiden somnade anton en stund i min famn i soffan och när jag väl lade han i sin säng så sov han inte länge. Vid 14 tiden kollade jag tempen å Anton och då visade det sig att han hade 39 grader i feber så det var bara och ge han alvedon och sen mollipect för hans hosta. Sen bar det iväg till Maxi för att handla lite och vi skulle få lite frisk luft. Var hemma igen vid 17.30. Anton han fick lite gröt och efterrätt då. Vi lekte lite och så innan det var dags fr pyjamas och ny blöja och välling. klockan vart 19,00 när det vart dags för välling och han åt upp hela flaskan och somnade direkt. Jo han fick alvedon innan det med. Sen vid 20 när jag lade han i sin säng så vaknade han till och ja då fick han avra uppe ett tag och vi andra åt lite kvällsfika då och Anton fick smaka lite yoghurt och banan. Sen ända fram tills nu har Anton och Emelie lekt med varandra och nu sover Anton i sambons knä i soffan till Efterlyst :=)Jag ska ta och gå in till min Emelie och söva henne så hon sover gott i natt. Inte kul när nästan hela familjen är sjuka. Som sagt bara jag som är frisk hittilss.

Jo skrev att det snöade i går och i natt vid 1 när Anton var vaken var det så fint så ute med massa snö men i morse när jag tittade ut var det borta totalt. Såg ut som rena isgatan ute i morse.

Nä nu ska jag ta och natta Emelie för hon är fortfarande vaken.

Ha det bra tills nästa gång

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas att ni är piggare nu!
Synd på snön, du kan få lite av mig ;-)

Maja sa...

Hej, såg att du hade skrivit på min blog. Om du klickar på någon av siffrorna i statistiken så kommer du till en sida där du kan göra en användare för att räkna besökare, där får du koder som du lägger in under "anpassa" på bloggen. Där hittar du även inställningar för att få tidigare inlägg i rullningslist.
MVH/Maja