söndag 20 januari 2008

Söndag kväll

Jaha då var man här igen =) Som sagt så var vi iväg och hämtade Emelie hos kontaktfamiljen coh sen var vi iväg till maxi och handlade lite små saker som vi behövde ha hemma. Skulle köpa bröd men det var totalt ur rakat på hela brödavdelningen. Köpte med oss lite bananer, juice och blöjor och barnmat. Efter vi handlat så åkte vi hem och jag pakader upp Emelies kläder som hon har haft hos kontaktfamiljen och lade dom i hennes byrå. Sen var det dags för lite kvällsfika för oss alla för klockan var ju ändå 18.00. Kvällsfikat bestod av bulle (fralla), yoghurt och juice för mig och Emelie. För Lars vart det te och bulle (fralla). Anton ja han fick en banan som vi köpte på maxi innan, men den var så hård i skalet så vi fick ta bort det på någe sätt och mosa den på ett fat åt han. Sen fick han smaka på min yoghurt och lite av min juice, han fick även smaka lite Te av Lars idag.

Medans vi satt och åt så var Anton inte så hemlig med vad han gjorde i brallan =) Så det efter kvällsfikat så vart det ett skönt bad med mig innan det var dags för vällingen kl. 19.
Lars fixade till en flaska åt han så satte jag mig ner i soffan med Anton i famnen och han åt upp vällingen och somnade direkt. Satt kvar med han i famnen i 1 timme och sen gick jag in med han i sitt rum och lade han i sin säng. Han sover fortfarande så jag hoppas han fortsätter med det hela natten för det är inte kul och vara vaken flera dagar i rad på natten och sova dåligt. Dottern ja hon somnade i från tv.n idag och som tur var så hann jag säga god natt till henne innan hon somnade. Jag har märkt på henne att om man läser en bok för henne så somnar hon ganska fort och om hon ligger ner och kollar på tv.n och då är det disney channel hon ser på. om man stänger av tv.n och inte läser så ligger hon och är ledsen och vi vet inte varför fast vi sitter inne hos henne och pratar om dagen och säger god natt, sov gott, älskar dig, ses i morgon och ger henne en bamse kram så ändå grinar hon lite.

Just nu så sitter jag här och skriver blogg och sambon ja han ligger som vanligt i soffan och sover =) Men idag har han inte vart bra. Han har frusit och är snorig och mått lite illa men inget har kommit upp som tur är. Sonen ja han hade 37,8 grader i feber så det är nästan feber. Han är snorig och hostig men inte så mycket hosta är det. han har fått lite mollipect och bricanyl innan så jag hoppas det ska hjälpa han från att hosta i natt eller vakna i natt. Bara hoppas att dom båda blir friska nu för på fredag får vi gäster från värmland hem till oss som ska sova över 1 natt hos oss. Ska sätta mig i soffan nu och se lite på tv innan jag ska sova. Förhoppningsvis så sover jag hela natten utan att Anton vaknar, annars är jag som en sombie i morgon med =)

Ha det bra tills nästa gång

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag bor i Sälen :-)
Hoppas att du fick sova gott.