söndag 13 januari 2008

Söndag

Då var det söndag då igen. Helgen går så fort att man inte hinner med allt som man vill göra med familjen.
Igår lördag så lade vi ut barnvagnen som vi har använt till Anton nu på blocket. Det är några som har hört av sig och det är vi glada för.
En familj kommer och kollar på vagnen idag så vi hoppas den blir såld så vi kan köpa en ny åt Anton nu. Vi har hittat en som vi vill ha på blocket med och har mailat denna person och frågat om vagnen finns kvar så jag väntar på svar där ifrån med. Finns den kvar ska vi kolla på den och mest troligen köper vi den och sen får vi se vad som finns till den och om det inte finns någe till den får vi köpa det, men det blir ju ändå billigare och köpa från blocket än och köpa en helt ny vagn och alla saker till den nya.
Vi har tänkt oss en Emmaljunga scooter vagn då till Anton.

Vi har tvätt tid idag med mellan 13-16 i groven för vi har en hel del handdukar och lakan som behöver tvättas så det är bra att ha en tvättstuga man kan gå till och boka tid och sen tvätta rent för då behöver man inte använda sin egen och få en skyhög el räkning sen.

Anton han vaknade kl. 6 i morse och kunde inte somna om. han ville inte ligga i våran säng så jag fick gå upp med han och satte m ig här vi datan och han somnade så jag tänkte jag sätter mig i soffan en stund så han får somna in innan jag lägger han i sin säng. Satte mig sofan med Anton och han sov och sen när jag lade han i sin säng för jag var tvungen och gå på toaletten så hann jag nästan sätta mig ner så vaknade han. Fick ta upp han och han halv somnade och så men jag gick in till sambon och väckte han så han fick ta Anton medans jag var på toaletten.
Anton somnade inte om så han fick äta lite gröt till frukost vid 7 och nu sitter han i pappas knä i soffan och sover. Så skönt för han och få sova lite för det känner jag att jag också behöver göra.

Inga kommentarer: