lördag 19 januari 2008

shopping


Detta var det som vi köpte på stan och fick hem från hm.

Igår fredag så varjag och båda barnen uppe på stan och schoppade lite kläder. Vi tog bussen hemifrån 9.30 och när vi kom upp på stan så var vi in på Hm och kollade lite medans vi väntade på en kompis till mig.
När kompisen kom så hade jag nyss handlat lite kläder åt barnen. Anton han fick en musse pigg sleapover och emelie fick 2 par kjolar och 1 klänning och 1 topp. Efter det gick vi till Hälls och tog oss en fika. Jag hade ju kupong där, 2 barnfika och betala för 1 och sen tog jag 2 bärpajer med kaffe betala för 1. Det är tur man har sådana kuponger att utnyttja. Efter fikat så begav vi oss till Kappahl men deom hade inga halva rea priset så det var lite dåligt.
Vi gick in på Lindex och där hitatde jag 2 st plagg på rean åt anton men jag köpte inte dom utanjag tog några andra saker istället. Köpte 2 st bodys, en med en body/tröja med en elefant på och den andra bodyn var Skalaman på, köpte även ett par gråa byxor med en brun elefant på som man kan ha till bodyn. Så nu har båda barnen fått lite kläder. Efter vi handlat kläder inne på Lindex gick jag och barnen ner till järntorget för och ta bussen hem. Bussen kom och vi gick på men bussen kom aldrig iväg för det var någe fel med mitten dörrarna för dom ville inte åka igen. Vi fick gå av bussen och ta nästa. Vi kom med och vi var hemma 15.30 så en hel dag på stan. Inget gnäll från Anton utan det ända som var gnäll var av emelie för hon ville ha godis och läsk med mera men jag sa hon fick vänta lite. När vi kom hem så var det dags för mat för oss. Det blev potatis och fiskbullar i hummersås. Det åt vi alla även Anton. Anton han har börjat äta mer och mer av våran mat nu och det är skoj.
Efter maten pakade jag Emelies väska med badkläder och andra kläder som hon ska ha med sig till sin kontaktfamilj nu i helgen. När den var färdigpakad så åkte Emelie och Lars iväg till kontaktfamiljen. när Lars kom hem så försökte vi natta Anton men det gick så där men tillslut så somnade han. Jag satte mig och kollade på serien House på tv4+ en stund innan jag gick till affären för att hämta ut ett paket från Hm.
Träffade min syster i affären och vi tog lite sällskap på vägen hem och så. Väl hemma så kollade vi vad det var för kläder vi beställt. Så det lite mer kläder åt dom var. Till och med jag hade 1 paket med kläder från Hm. Det var 2 st toppar en ljusgul och en vit.
Så nu behöver vi inte köpa så mycket mer kläder åt barnen om det inte är nödvändigt så klart =)

Resten av kvällen vart och sitta och kolla lite på internet för mig och sambon kollade på film på tv.

Ha det bra tills nästa gång

1 kommentar:

Mel__666 sa...

Vad mkt kläder du handat då :-) Fina