lördag 19 januari 2008

Lördag

Idag så vaknade Anton rätt så tidigt, redan vid halv 7. Vi gick upp med han och han fick gröt till frukost. Vid halv 8 var han trött igen så jag och Anton lade oss för att vila lite. Anton somande och sov 45 minuter ca. När han vaknade så fick Lars ta han för jag ville sova lite till men det var knappt att man fick det för han. Han tycker jag ska lägga mig i tid på kvällarna istället för att sitta vid datorn eller tv.n. Men i går så vaknade Anton vid 23 tiden och kunde inte somna om så jag var tvungen och vara vaken ett tag för och försöka få han till och somna men det var svårt. Så när klockan var halv 1 så lade jag mig och Anton i våran säng och så somnade vi där. Det var därför jag ville sova lite längre i morse.

Lars fixade till sig lite för han skulle iväg med sin kompis Daniel och kolla på Audi bilar. Han åkte straxt innan 10 och då tog jag Anton för at sova lite för han var trött igen, men han somnade inte så han fick sitta i min famn i soffan och se lite på tv. Efter ett tag så somnade han så då lade jag han i sin säng i sitt rum. Medans han sov så fixade jag lite med kläderna vi köpte i går så dom kommer ner i byrålådorna. Även om jag har rensat ut en hel del av Emelies kläder så är det fullt i lådorna, i alla fall där hon har tröjor, kjolar, klänningar och linnen. Men jag ska fixa hennes garderob med och hänga upp hennes klänningar och kjolar där samt tjockare tröjor så kommer hon ha mer plats för toppar och t-shirts i lådan. Bland Antons kläder är det dags och rensa där med för nu har han vuxit ur storlek 74 i byxor och på boddys 74/80. Men dom som är bara 80 i storlek på boddys kan han ha. Vi har fått köpa storlek 86 på tröjor och boddys och storlek 80 på byxor nu. Man börjar se att hans overall börjar bli lite liten i armarna och benen så det är nog dags och byta overall snart om det nu kommer bli mer vinter och kallt. Vi har ju en overall i storlek 90 men det är alldeles förstor så jag ska kolla efter en overall i stl. 86 och prova den för och se hur stor den blir på han. Jag skulle ha vart ute och gått med en kompis idag kl. 11 men det spöregna massor och det blåste förmycket så vi får ta det en annan dag. Hennes dotter är 9 dagar idag så man förstår ju henne med om hon inte vill ut i detta väder. Själv så hade jag ont i huvudet lite så det var bara skönt och vara hemma då. Anton han vaknade vid 11 och vi satte oss och myste lite i soffan och på tv var det Ice Age 2 och den kollade vi på tillsammans men efter några minuter så somnade han i min famn och sov 1 timme till så totallt sov han 2 timmar, skönt för han.

Lars kom hem kl. 12 och fixade lite med maten och så medans jag bytte blöja på Anton och hängde upp den blöta tvätten vi tvättat på morgonen. Anton fick en matburk med makaronigryta och den åt han upp och lite efterrättsburk åt han med. Sen när våran mat, pommes och fläskfilé med bearnesås ville han ha av våran mat och han fick smaka några pommes sen var det bra för han. Tiden den går så fort så klockan var redan 14 och min huvudvärk hade släpt lite så vi satte på Anton sina ytterkläder för vi skulle åka och hälsa på Antons farmor lite och Antons kusin viggo som var där idag. Vi var där ett tag och sen åkte vi hem.

När vi kom hem så var det meningen att jag skulle byta om och åka på fest men jag hade fått ont i huvudet igen så jag smsade att jag inte kom idag.

Anton han åt sin välling vid 19 tiden och han somnade runt 20. Jag har suttit och tagit det lugnt i soffan och kollat på tv samtidigt löst lite korsord. Sen vid 23.30 vaknade Anton. Samma tid som i går. Men idag gick det och få han och somna i min famn i soffan så nu ligger han i sin säng igen och sover. Skönt för han och sova i sin egen säng istället för att trängas med mig och Lars i våran säng. Så nu när jag ska lägga mig (00.25) så hoppas jag att Anton kommer sova hela natten så jag slipper gå upp och ta han. Sen hoppas jag att jag får sova ut i morgon bitti, om inte vet jag inte vad jag gör =)

Ha det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: