onsdag 23 januari 2008

Sjukstuga

Jaha då var det dags igen och skriva lite igen.
Ja Anton han vaknar fortfarande mellan 23-24 och har svårt och somna om i sin säng så jag får sitta med han i min famn i soffan tills han somnar och sen när jag lägger han i sin säng så vaknar han så han har fått sovit med oss i våran säng eller med mig i soffan. Jag vill han ska sova hela natten igenom utan att vakna och sova i våran säng. Vist han får sova i våran säng men inte förrens kl. 4 på morgonen tycker jag är okej. Man blir så trött på dagarna för man inte fått sova ut eller någe så nu i helgen ska jag och Emelie sova hemma hos min mor och far mellan lördag och söndag för att bli ompysslad och sen få sova ut. Anton han ska vara hemma med sin pappa och mysa med han. Det är bra med att göra så för Anton han har blivit mammig nu. Jag tänker att det är bra och vänja av han med det lite och att han får vara hos andra med och inte bara med mamma och pappa. Han ska ju snart börja på dagis med när han får plats och då är det bra att man har vänjt av han med att vara mammig och pappig. Det går rätt så bra och lämna bort han men han blir lite grinig och letar efter oss och så och det vill jag med få bort och att han ska känna sig trygg med dom som är barnvakt åt han.

I söndags blev sambon dålig, han frös och mådde illa. Så vi fick ställa in våran träff med Erika och Morgan på eftermiddagen samt hade anton 37,7 på tempen men det vart inget på han. Han har visserligen lite hosta och snuvig. Måndags var sambon hemma flr han hade ont i huvudet och kände sig illamående då med. Jag tog Emelie och gick till dagis med henne och där träffade vi på specialpedagogen och hon pratade med mig lite om att dom ska göra lite tester på henne under förmiddagen och så. Själv så gick jag in på öppnaförskolan ett tag och sen gick jag hem och vi åt mat. Sen var det dags för tvätten i tvättstugan och när den låg i maskinerna gick jag och hämtade Emelie på dagis och sen gick vi hem och så. Sen var det tvättstugan ända till 16.00. Allt hans med och bli tort och tvättat med så nu har vi mindre hög med handdukar och sängkläder. I går tisdag så vaknade Anton vid 6 på morgonen och straxt efter han kom Emelie upp och var skollhet så efter en stund tog jag tempen på henne och hon hade exakt 39 grader så det var bara och ge henne alvedon. Vid 14 så hade hon 37,7 så det var ju inge feber då men på kvällen sen hade hon 38,7 så då blev det alvedon igen. I morse så hade hon 38,3 så det har släpt lite och det var samma temp nu ikväll med, så jag hoppas hon blir feber fri i morgon. Det är bara jag av hela familjen som inte har några förskyllningar eller ont i kroppen med mera och det är skönt men min tid den kommer väl säkert här senare.

Nu sover båda barnen och det är skönt och det ska bli intresant och se om anton vaknar vid 23-24 idag med. om han gör det så ska jag vagga han och så tills han somnar i min famn i hans rum och sen lägga han där och få han och somna där. Jag har svårt och sova när han eller Emelie ligger bredvid mig i sängen.

På fredag ska jag gå på hindersmässan med Erika och eventuellt med mina barn beroendes på hur dom mår och så. Sen på kvällen kommer några gemensamma vänner till oss och ska sova över tills på lördag. Vi ska ut och äta med några andra vänner till oss och det ska bli kul och mysigt.

Idag har det kommit lite snö ute här och det är inte mycket men jag hoppas det kommer komma mer snö ute så Anton och Emelie kan åka pulka i backen och så.

Ha det bra tills nästa gång

1 kommentar:

Mel__666 sa...

Känner igen det dära med somna i famnen, det funkar ett tag sen så blir dom liggandes i våran säng..

Hoppas ni får ordning på hans sömn ni behöver ju bra nattsömn alla för att orka med dagarna..