fredag 1 februari 2008

Anton frisk

Jaha då var det dags igen.

I Tisdags och onsdags var Anton feberfri men på onsdag kväll fick han tillbaka sin feber och den låg då på 39,5 vid 18 tiden. Vi ringdde till jouren och pratade med dom och vi fick en tid hos dom klockan 20.00. Vi gav anton alvedon mot sin feber och bytte blöjan och sen satte vi oss ner och matade han med lite yoghurt och då blev han blå om läpparna. Då ringde vi tillbaka till jouren och dom sa vi skulle åka ner till akuten istället så våran tid på jouren vart bortplockad. Vi väntade på min pappa och min syster som skulle komma och passa Emelie medans vi åkte ner med Anton. Dom kom gansksa tätt inpå varandra. Vi klädde på Anton sina kläder och vi gick ner till bilen och åkte ivög. Väl nere på akuten så satt det 1 familj så detta skulle gå fort sa vi. Straxt efter 20.00 fick vi komma in och väga och ta tempen på anton. Tempen låg då på 39,2 så den hade inte gått ner så mycket sen vi gav han alvedonen. Vikten var det inga problem med heller för den stog på 10260g och i söndags när vi var där så stog den på 9.98 kg. Snabb sänkan som dom tog låg under 8 så det var bra. Läkaren han kollade i munnen och öronen och lyssnade på lugnorna och allt var bra. Vi fick med oss Ventoline hem och det har hjälpt anton massor för nu har han inte lika tungt och andas så det är skönt.

Just idag fredag så har vi vart hemma hela familjen. Vi skulle ha tvättat i tvättstugan men det blev inte så för sambon åkte till sin pappa och hjälpte han med bilen för det var någe problem med den tror jag. Då var jag ensam med båda barnen och det är inte kul och dra på en vagn och sen tunga tvättkorgar och sen en trottsig dam med så då skippar vi den idag. Ska boka in en ny tid här snart. Tur vi har maskin hemma så vi kan få rena kläder på oss.

I går var jag hem till min kompis Camilla och hennes dotter och hälsade på med Emelie så barnen fick leka lite. Vi kollade på lite kläöder åt Emelie efter hennes dotter. Men ska tillbaka den 18.e februari och kolla på lite mer kläder åt Emelie.
Satt och rensade ur hennes trosor idag och jag insåg att det är dags och införskaffa nya för hon fick bara 5 stycken kvar. Sen idag har jag fixat lite med hennes klänningar som låg i byrån. Har hängt in dom i garderoben hennes men det fattas lite galjar så det ska införskaffas lite fler så man har hemma och hänga upp hennes kläder med. Har även ställt hennes rosa byrå lite annorlunda så nu har hon lite mera plats för sina leksaker.

Sambon åkte iväg här vid 20.00 och handlade lite mat som vi behövde och uinder tiden han var borta hade jag båda mina underbara barn i min famn. Anton satt i mitt knö och Emelie hon låg med huvudet på mitt ben. Båda två somnade som stockar efter ett tag. Så för ca 20 minuter sen så lade jag dom i sin säng. Så nu sover dom båda två och det är skönt för då kan man koppla av här eller i soffan och se på tv eller med ett varmt och skönt bad och bara koppla av.

Men som sagt så får vi se i natt om anton vaknar som han har gjort i 2 veckor nu. Men jag hoppas att han lär sig igen och sova hela nätterna igenom. Det mår vi alla bäst av.

Nä nu ska jag spela lite betapet med en kompis här så nu ska man sätta sina hjärnceller på prov här =)

Men ni får ha det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: