onsdag 6 februari 2008

Har hänt lite sen sist.

Anton han är inte riktigt på allerten mellan åt. När vi är hemma med han så gnäller/grinar han när han är på golvet. vill alltid upp och mellan åt när han är i våran famn så funkar inte det heller. När vi är på öppnaförskolan så är det inga problem. Han leker med sina andra kompisar och han är som han brukar vara. Varför kan han inte vara det hemma med??

Anton han har sovit bra nu 2 dagar i rad i sin egen säng utan att vakna på natten. Han somnar vid 21-22 tiden och sen sover han till mellan halv 5-7 på morgonen. Nu ikväll somamde han här vid 21 tiden och så hoppas jag att han sover ända till 7 i morgon bitti. Anton äter mer mat nu än innan. Men det beror mycket på att han har blivit mycket bättre från sitt virus han haft i kroppen. Bara hoppas det håller sig så. Emelie ja hon är frisk än så länge men hon hade ju feber för 2 veckor sen. Hoppas hon förblir frisk nu ett tag framöver även vi alla andra.

Emelie har fått lite nya kläder efter en kompis till oss. visserligen får vi betala men det är typ 10-20 kr plagget så det blir inte så dyrt. Nu ska jag betala henne 140 kr för l4 plagg och det är klänningar och kjolar och någon kofta/kavaj liknandes. Men ska kolla på lite mera kläder där i från här snart så då får hon lite mer "nytt" i sin låda.
I lördags fick jag ta med mig Emelie upp på stan för att köpa lite nya trosor för jag rensade ur hennes låda så vart det bara 5 par kvar. Träffade min mor o far på stan för dom skulle köpa lite trosor och kläder åt henne för hon har ju inte fått julklapp av dom för hon var ju hos sin pappa över hela jul lovet. Hon fick ett par röda manshester byxa coh sen en röd randig hello kitty tunika med som hon vart så söt i. Sen köpte jag själv ett par strumpbyxor i stl. 122/128 och det var dom sista i den storleken. Sen köpte jag ett par nya vantar åt anton med för det behövdes till han. Dom han hade var lite för kalla o ha på sig och dessa nya är varmare.
Har även vunnit en auktion på tradera med ett par termobyxor med hängslen på åt anton för han har vuxit ur sin overall. Så nu blir det Jacka och byxa för han tills vi får tag i en overall han kan använda.

Var på kalas i söndags med Emelie hemma hos min mor o far för min far fyllde 49 år på lördagen. han fick ett par fina skor av hela släkten. Det blev lite kakor och glastårta och saft för min del. Vi fick skjuts av min far med bil hem sen på kvällen. När vi kom hem var det dags och lägga Emelie och sen ge Anton lite välling och natta han med. Anton och sambon var hemma för anton var inte riktigt bra ännu.

Idag onsdag så var jag och lämnade Emelie på dagis vid 9 och sen gick jag och Anton in på öppnaförskolan och Anton lekte och hade roligt. Han åt lite mellan mål innan vi tog bussen till sambons jobb för att åka och handla lite mat så man klarar sig lite. Efter det hämtade jag och Anton Emelie på dagis och gick in på öppnaförksolan en stund medans sambon fixade lite mat. Emelei målade lite med en konstnär som nyss har kommit dit och ska lära barnen och måla. Vi gick hem etfer 1 timmer och åt lite mat. Jag plockade bort allt på bordet och sen tog jag mig en dusch för jag skulle ner till usö för en astma forknings studie kl. 18.45. Under tiden jag duschade så somnade sambon och Anton i soffan. Tog bussen 17.34 och kom ner till slussen där det ligger vid usö. kom in och fick sitta i väntrummet. Läkaren kom och han frågade vilka mediciner jag tar och så sen efter det fick jag vänta i väntrummet igen och sen kom sköterskan och hon pratade lite med mig om medicinen och att jag inte får använda min egen utan den som jag fick av dom skulle jag använda. Ska skriva dagbok i 2 veckor nu på hur många ggr jag tar brickanylen och så. Ska ta med mig det nästa gång jag ska dit den 20.e februari. Denna studie/forskning kommer hålla på i ½ år.

Jo fick reda på i dag av dagis personalen att Emelie hade sagt åt en pojke att han inte fick sitta vid datorn för dom var redan 3 st vid den och man får inte sitta fler. Då hade den pojken spottat Emelie i ögat bara för hon sa åt han. hoppas dom pratade ordentligt med han och sen hans föräldrar för så gör inte ett barn. Emelie vart ledsen och så fick jag höra. Hon berättade det hemma med sen innan hon somnade. hon brukar berätta vad som hänt under dagen med lite hjälp av mig för jag får oftast reda på vad dom gjort på dagis och om det hänt henne någe där.

Lade ut lite kläder efter barnen i går och det är redan 5 st auktioner som kommer bli sålda. Hoppas man får allt sållt för då slipper man ha det hemma i lådor och så. men det är ju bra och ha kvar lite granna av det med i fall man får fler barn i framtiden.

Nu ska jag se lite på animal planet om djur som blir missköta med mera.

Ha det bra tills nästa gång

1 kommentar:

Rebeccas.se sa...

Kikar in från en tråd på Familjeliv och lämnar ett avtryck. :-)