lördag 23 februari 2008

Lördag

Inatt så kom Emelie in till oss och sov mellan oss. Lite senare så ser jag henne sova som Pippi långstrump gör och även sen när man vaknar runt 6 på morfonen så ligger hon fortfarande som pippi gör men nästan så hon skulle ramla ur sin säng. Vi flyttade på henne men då vaknade hon. hon fick gå in på sitt rum och hon lade sig i sängen under sitt täcke och så satte jag på tv.n med disney channel som hon låg och kollade på. Hon älskar att kolla på barnprogrammen på disney channel. Undra hur hon kommer reagera den 1.a april då hon inte mer kan se på det i sitt rum för då är det abonemanget uppsagt och finns inte mer. Då får hon sitta ute i vardagsrummet och se på barnprogram. Hoppashon kan lära sig och se på cartoon network med för det går ju dygnet runt om det nu skulle vara så att hon vaknar innan 6 på morgonen och inte kan somna om så är det ju bra att hon kan se på en annan tv kanal med.

Jag själv började fylla på badkaret med vatten vid 7 för jag ville bada lite i lugn och ro innan Anton vaknade och sen är man färdig och ren o fräch med. Men Emelie ville bada med mig så det fick hon göra. Vid 7.15 så kom Lars in i badrummet med Anton då hade han vaknat och han ville med bada med oss. Så Lars tog av han natt kläderna och sen var han med i badkaret med oss. Mysigt vi hade det. Sen var det dags och gå upp för barnen. jag fortsatte en stund till och så tvättade jag av mig sen var jag klar.
Åt frukost tillsammans med barnen och sen bäddade jag våra sängar och sen Emelies säng. Sen plockade jag bort lite kläder och dukar och gardiner som jag har tagit kort på som ska läggas ut på tradera här framöver är det tänkt.
Sen tog jag mig en rensare på mitt data bord så nu ser man under skärmen När det var klart så tog jag och sövde anton lite och sen när han sov och så så tog jag och Emelie på oss kläder och åkte bussen ner till Överskottsbolaget och köpte lite saker till hemmet. Var borta 1 timma max.

När vi kom hem så började jag och fixa till salladen till maten vi skulle ha idag. Vi hade middagsgäster här idag ända från forshaga i värmland. Det vi bjöd på var potatisgratäng och fläskfilé i ugn. Som efterrätt bjöd vi på glass och frukt koktail. Gott smakade allt sammans idag. Får bli fler sådanna maträtter. HAde så kul i hop med våra matgäster. Barnen lekte så fint med varandra fast dom inte setts så ofta så det var skoj och se.
Anton han har inte sovit så bra under dagen idag så han somande redan vid 18.30-19.00 dag. Så vi får se hur länge han sover i morgon, hoppas i alla fall till 7.

Har tänkt att vi ska ut och leka i morgon i sandlådan och sen ska jag ta med mig lära gå vagnen och sen bilen ut så får han åka och gå med dem. Men ha kan ju gå själv ute utan stöd och det är skoj och se. Funderar även på att köpa ett stort sandleksaks sett på toysrus till han för 99 kr men sambon tyckte vi skulle vänta tills sommaren men vi får se i morgon vad han tycker om sandlådan. han får lånsa stora syrrans saker i morgon då. Hon är ändå inte hemma utan hon åkte till morfar och sover där i natt. Skönt med lite lugn och ro.

Nä nu är det dags för refrängen coh se lite på tv innan man somnar.

Men ni får ha det så bra tills nästa gång

Inga kommentarer: