tisdag 26 februari 2008

Måndag & Tisdag

Jaha då var jobbansökan iväg för den lade jag på brevlådan i går så dom borde ha den idag. SÅ nu är det bara och vänta och se omman får någe svar.

Igår så var jag och Anton iväg till Emelies gamla dagis för att hämta en liten stol som hon har haft där ända sen hon började på dagis när hon var 1 år. Det är en rehabiliterings stol en liten en som hon kunde lära sig ställa sig upp på och sitta på. När vi kom hem så åt Anton lite mat och sen var det dags för att hämta Emelie från dagis och sen åka till habiliteringen med henne för hon skulle träffa sjukgymnasten. Vi lämnade tillbaka den stolen som vi hämtade och sen den vi hade här hemma. Sjukgymnasten kollade på Emelies fötter, ben och ryggen. Allt såg bra ut och så, så nu ska vi inte tillbaka dit förrens efter sommaren om vi inte undrar över någe då förståss.

När vi var klara så gick vi ut i lekrummet för att ta på oss ytterkläderna och sen ta med Anton och Lars. Vi åkte till Maxi och handlade lite mat. Emelie lämnade vi in på lekhörnan dom har där. Samma som dom har på ikea. Efter vi handlat klart och hämtat Emleie så gick vi in på Lars jobb där och fikade lite innan vi åkte hem och packade upp sakerna och så.

Vid 19 tiden var det dags för Anton och sova och han fick vällingen av pappa och sen kunde han inte somna så han lekte en stund till innan jag tog han i famnen här inne vid datornoch han somnade på 5 sekunder. han hade sin snuttefilt och sin ena mössa i handen.


Han sov från 19.30-5.30 i sin säng och sen från 5.30-7.00 i våran säng. Vaknade till 2 ggr och ville ha nappen men inget mer. Duktig lite pojke.

Idag när vi hade ätit frukost och tatt på oss kläderna och så så begav vi oss till öppnaförskolan en stund så barnen kunde få leka av sig lite.
VI kom hem och jag kollade genom posten och barnen hade fått sina reflexer som jag beställde på tradera med deras namn på, 3 st var vart det. Sen var det dags för Anton och sova lite middag. När jag lade han i sin säng började jag med maten och det blev ris och fiskbullar idag.
Har lagt undan en portion åt Anton som han får äta när han vaknar. Han sover ännu och det är bara bra för då slipper han kanske sova fler ggr sen innan han ska sova för natten.

Sambon han har lagt sig för att vila lite medans Anton sover och det är bara skönt för han och göra det. Sen när Anton vaknar så ska han äta sin mat och sen ska vi göra oss iordning för att åka till Antons farmor och lämna lite bilder som ville ha på Anton.
Väl hos farmor så gick jag runt och runt med mera. Efter en stund så fikade vi lite och efter fikat så kom Antons kusin Viggo dit. Dom lekte en stund och sen åkte vi hem.
Anton han var vaken hela vägen hem men han höll på och somna 2 ggr på vägen.
Väl i brickebacken igen så sprang jag in på coop konsum affären för att posta iväg lite kläder som folk har köpt av mig och när det var på lådan så åkte vi hem och började fixa ordning lite kvällsmat åt oss. Vi åt och sen var det dags för Anton och äta sin välling och sen sova. Han somnade som en stock till vällingen i min famn. Lade han efter en stund i sin säng och han fortsatte och sova.

Emelie hon somnade fort i sin säng idag för hon vaknade 6 i morse.

Själv så har jag börjat och väga och mäta lite gardiner och dukar samt kläder som jag ska lägga ut på tradera. Lika bra och väga det innan så kan man skriva ut frakten i auktionen och sen när den som vinner auktionen den får ett vinnar mail och i det mailet står alla mina uppgifter om var dom ska betala in penagrna med mera. Då slipper jag sända ut mail efter varje gång någon vunnit en auktion av mig. Fick hjälp av sambon och mäta gardinerna och så för det är inte lätt när man inte har längre armar och så :)

Anton han har vaknat 2 ggr nu sen han somande vid 19 tiden men vi har bara behövt stoppa in nappen igen och så sover han igen.

Jag ska fixa klart lite av detta innan jag ska sova.

Ha det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: