torsdag 28 februari 2008

Torsdags skoj

Mina söta barn ute på gården och leker

Idag så har jag varit på Kattungens förskola och kollat lite i fall vi såg till Maud som har jobbat och vartit Emelies gamla dagis fröken på hennes gamla dagis. Vi stog och kollade en stund på barnen och sen så kom Maud ut. Vi pratade lite och sen gick jag och Anton vidare till Fontänhuset. Det är lite komiskt för Maud har haft hand om Emelie i 4½ år och sen byter vi dagis för vi har flyttat. Sen har vi sökt dagis plats åt Anton på Kattungens förskola och ja då har Maud slutat på det gamla dagiset och börjat jobba på Kattungens förskola och då kommer hon ha hand om Anton lite granna.

Väl inne på fontänhuset så tog vi oss en rund tur och hälsade på både nya och gamla meddlemar. Vid 10 var det dags för lite "frukost" men för Anton vart det en burk med gröt och den slant ner i magen fort. Jag hämtade mig en kopp med varm choklad och det smakade gott. Sen blev Anton bjuden på en liten rund glass och det smakade jätte gott för hela åkte ner i hans mage.
11.06 kom bussen som vi åkte med hem för att slippa att betala en ny omgång med rabattkortet. Anton han somnade på vägen hem och han sov så gott hela tiden. Jag tog upp han i vagnen på balkonen och han fortsatte och sova ända till 12.30.
Sambon tog upp han och fixade lite mat åt han. Medans han matade Anton så tog jag på mig ytterkläderna och gick till dagis för att hämta hem Emelie. Hon gick hem kl. 13.00 idag för hon började kl. 8.00. När jag hade hämtat henne så gick vi hem och väl hemma var det dags för lite mat för oss andra. Men Emelie tjatar som vanligt att hon vill ha mat fast hon har ätit på dagis. Men hon fick en liten portion av maten. Efter vi ätit så tog vi på oss ytterkläderna allihopa för att gå ut i det fina vädret och leka lite runt 14.30 tiden. Sambon fixade till däcket på bilen som han fått pungtering på innan idag. Emelie och Anton gungade ett tag och sen satte jag Anton i sandlådan och det är första gången han sitter i en sådan och leker, Han fick en spade av Emelies sandleksaker och leka med och han älskade och sitta där med en spade och gräva. Han åt inge sand och det är ju bara bra. Bara och vänta och se om han gör det eller inte i framtiden.
Vi filmade och tog lite kort på barnen när dom var ute.
Så här blir det till att önska Anton sandleksaker med mera nu för här kommer vi vara ute på gården och leka alla dagar det är fint väder och uppehåll för båda barnen hade kul tillsammans ute och så.

Vi gick in vid 16 tiden och när vi kom in var det dags för lite mat för anton. Efter maten så tog barnen ett varmt och skönt bad tillsammans. Dom hade det skoj i badet tillsammans. Sen efter badet var det dags för lite kvällsmat för Emelie och vi andra. Men vid 18.30 var det dags för Antons välling och det fick han och han somande inte på en gång utan han var uppe till 19.20 sen somnade han gott inför natten.

Emelie henne fick jag i mitt knä ute i soffan och hon somnade i min famn. Hon behöver få den tiden med mig när Anton har somnat för det har blivit att hon kommit i skymundan här hemma men nu har vi ändrat på det så gott det går. Hon somnade på några minuter.

Just nu så sitter man och skriver av sig här på bloggen vad som har hänt under dagen idag. Själv så somnade man till lite i soffan samma med sambon. Men när jag har skrivit klart här så ska jag ta och sova lite så man får sova ut så man orkar med morgon dagen med =)

Ha det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: