fredag 7 mars 2008

Veckan som gått

Jaha då ska jag göra en kort recention av veckan som vart.

Anton han hade lite feber i måndags men ine så högt. Var till öppnaförskolan med anton för att träffa bvc för hahar kliat sig i öronen länge och dom sa att om han blir sämre skulle vi höra av oss och nu hade han fått feber under helgen. Men det var ingen fara med han för han sover hela nätterna utan att krongla. Men nu på tisdag den 11 mars ska Anton på 1 års kontroll med läkarbesök och vaccination så då ska läkaren kolla i hans öron.

Posten kom och jag hade fått ett brev från försäkringskassan att jag bara har till den 21 mars att vara mamma ledig så jag ringde upp henne för jag hade ju räknat ut att jag kunde vara hemma till den 20 augusti men tydligen hade jag räknat fel. Så när jag hämtade Emelie kl. 14 på dagis så åkte hon och jag ner till Arbetsförmedlingen för att skriva in mig på nytt. Vi kom dit och jag hade nummer 133 och det var nummer 117:s tur. Vi satt i 2 timmar och väntade innan vi fick träffa en handläggare. Vi pratade lite och sen så ska han lämna pappret till min handläggare som jag har haft innan och så ska hon höra av sig till mig innan den 21 mars. Så nu hoppas jag att jag får någe jobb via arbetsförmedlingen och dom hjälper till med antingen lönebidrag eller aktivitets stöd. Om inte så är sambon tvungen och skriva över några dgar till på mig så man får ut lite mer pengar i April.

Tisdagen så var vi hemma på förmiddagen och tog det lugnt och på eftermiddagen åkte vi till svägerskan och hjälpte henne med lite saker och sen så lekte kusinerna med varandra ett tag. Vi fikade och det smakade gott. Vid 17.30 så packade vi in oss i bilen för att åka hem. Efter att ha åkt halva vägen så frågade jag var skötväskan var och han sa det var där bak. Okej tänkte jag men när vi sen kom hem så tog vi in vagnen och så men ingen skötväska fanns med. Alltså med andra ord så hade vi glömt den hos svägerskan. Smsa henne och den stog i hallen. Anton han somnade som vanligt vid 19 tiden fast han sov på vägen hem i bilen.

Onsdag så lämnade vi Emelie på dagis och sen tog vi oss en liten promenad ute för det var så fint väder ute. Vi hittade Emelies vantar med som hon hade glömt på hennes kompis gård så nu är dom tillbaka i alla fall.
Vi hämtade Emelie vid halv 1 på dagis för kl. 13 var det dags för läkarbesök för henne på habiliteringen. Allt gick bra och vi diskuterade lite om hennes mat vanor och så. Så nu ska vi träffa läkaren om 1 år igen.
Vi åkte hem och åt lite god mat. Sen på kvällen så somnade Anton som vanligt och sov så gott hela natten.

Torsdag så vaknade Anton kl. 8.20. som tur var så var Emelie klar med frukosten och så. bara ta på sig ytterkläderna. Vid halv 9 så ringde dagis fröken och kollade om vi hade gått till dagis ännu men det har vi inte. Dom skulle tydligen till biblioteket och vara där kl. 9.00. Men detv ar ingen som hade sagt det till oss. Sen när vi hade tagit på oss ytterkläderna ja då kom dagis fröken och en dagis kompis och hämtade henne här hemma. Det är inte varje dag som dagis fröken kommer hem och hämtar henne eller andra barn.
Anton och jag var hemma och fixade ltie med tvätten och så. Fixade ordning mat tills Lars kom hem från jobbet. Efter maten så sövde jag anton en stund och sen när det var dags att hämta Emelie på dagis så fick lars ta Anton en stund.
Hämtade Emelie på dagis och vi gick hem. Väl hemma så fick Emelie byta lite kläöder för det hon hade på sig var lite blött. Sen åkte vi till Willys och handlade inför Antons 1 års kalas. Vi åkte hem och när vi kom hem så var jag och barnen ute en stund på gården och lekte. Anton gungade lite även Emelie. Sen bar det iväg till gungbrädan båda två. Anton han tyckte det var roligt och sitta där och gunga upp och ner. Sen åkte dom båda 1 gång var i rutchkanan sen gick vi in.
Väl inne så lekte vi lite granna och sen var det dags för antonoch bada lite för annars så somnade han bara och det var lite tidigt tycker vi. Så jag badade med Anton en stund och sen efter badet var det på med blöja och natt pyjamas och sen en flaska välling och han somnade på en gång när vällingen var upp druken. Vi andra vi kollade på sjukhuset och så. Emelie somnade i sitt rum till barnprogrammen på disney channel.

Ha det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: