onsdag 19 mars 2008

Inskolning dag 7

Tisdag:
Jag gick upp halv 6 för att fixa ordning frukot åt oss alla 4. Emelie vaknade av sig själv idag. När allt var framplockat och klart så vaknade Anton med. Så vi satte oss alla 4 och åt frukost tillsammans. Där efter så tog jag på Anton ny blöja och sen hans kläder som han ska ha på sig idag. Emelie hade redan sina kläder framme så hon tog på sig dom med lite hjälp av lars.
Jag och barnen tog på oss ytterkläderna och gick till Emelies dagis och lämnade henne där. Hon fick lite frukost när vi kom dit och sen fortsatte jag och Anton till bussen för att åka till hans dagis. VI kom fram 8.05 och tog av oss ytterkläderna och hängde på Antons hylla. Vi gick in och där var 2 st av Antons dagis kompisar där. Jag var med en liten stun och sen gick jag iväg till Fontänhuset och där så var jag med ända till halv 11 för jag skulle vara tillbaka då på dagis. Allt hade gått bra medans jag var borta. Han hade bara vart lite ledsen men inte när jag gick. Vi åt mat på dagis och det var köttfärslimpa och potatis med lingon och morötter. Anton åt som han brukar. Efter maten så bytte jag blöjan på anton igen för han hade bajsat. Tvättade av oss efter maten med. Sen var det dags för på klädning och lägga sig i vagnen och sova lite middag.
Jag somnade direkt i vagnen och jag sov i hela 2½ timma. Pappa och Emelie kom och hämtade oss vid halv 1 tiden och då for vi och handlade lite mat utan min vetskap för jag sov. Jag vaknade när vi var på väg hem.
Väl hemma så blev det mellanmål för mig och sen började pappa med maten. Vi fick Potatis och skinkstek med sås. Både Anton och Emelie åt upp sina portioner och var nöjda.
Somnade vid halv 7 tiden och sov ända fram till halv 2. Mamma försökte och söva mig men det gick inte så hon fixade en flaska med välling och så somnade jag igen.
Det är därför jag sitter här nu och skriver medans Anton ligger i min famn och somnar in ordentligt.

Nä nu ska jag lägga Anton i sin säng och sen ska jag själv sova lite för man ska ju snart upp igen och lämna barnen på dagis och så.

Ni får ha det bra tills nästa gång

1 kommentar:

Anonym sa...

*halkar in* Trevlig blogg ni har! :D