måndag 24 mars 2008

Påsk helgen

Påskhelgen startade med att i Fredags så var vi hem bjudna till Erika på middag. Vi åt hemma lagad pizza med skinka och champinjoner och ananas på med riven ost på.
Vid 20 tiden så var Emelie trött och hon gick in i gästrummet och lade sig på soffan där. När hon lade ner huvudet på kudden så slog hon i elementet. Det var en ventil som stog ut som hon solg i. Hon somnade efter ett tag. Jag tog Anton i famnen och vi satte oss i soffan och han somande efter en stund. Vi satt och kollade på Så ska det låta på kanal 1. Vi kom hem vid 22.30 och båda barnen somnade direkt. Själv så kollade jag lite på tv innan jag lade mig i sängen.
Lördagen så vaknade vi alla tidigt och vi klev upp och sambon fixade lite frukost åt oss alla. Jag satte mig här vid datorn och fixade med auktionerna som jag ska lägga ut på tradera så det blev färdigt. Det blev klart och nu är dom ute till försäljning. Bara vänta och se hur mycket man får ihop på sakerna.
Vid 11.30 så åkte vi till mina föräldrar för att äta lite påskmat. Maten smakade gott. Det var laktos/grutenfria prinskorvar och sen köttbullar och sill och kassler och potatis på bordet. Sen för dom som ville ha fanns det ägg och äta med. Till att dricka var det påskmust och cider. Efter maten så pratade vi lite innan vi åkte vidare och Emelie stannade kvar hos mormor och morfar och moster. Jag, Anton och sambon åkte till svärmor för att träffa Antons kusin Viggo som var där. Dom lekte en stund och så. Sen åkte vi vidare till svågern och där fick Anton ett paket för han har ju fyllt år. I det var det en mjukis dress och den var fin. Sen träffade jag en gammal granne till mig som tydligen har gått i samma klass som svågerns fru. Lite komiskt med för min mor hade träffat henne på stan för några dagar innan och så sa hon det till mig och sen träffar jag henne där. Vad världen är liten mellan åt.
Vi fikade lite och sen åkte vi hem för det vart en lång dag. Som vanligt så somnade Anton i min famn här vid datorn runt 19 tiden. Själv så kolalde vi på tv tillsammans innan vi somande.
Söndag så var vi hemma hela dagen. Jag åkte till apoteket på sjukhuset och där mötte jag upp min far och Emelie. Jag hämtade ut medicin åt Emelie och sen köpte jag tandtråd fast på pinne och sen en flaska laktulos till mig. Jag har lite förstoppning så nu hoppas jag att det ska funka annars får jag gå till läkaren och fråga om det finns någe annat åt mig.
Pappa körde oss hem och sen åkte han vidare hem. Jag och Emelie gick upp och väl hemma så skulle sambon gå till affären och han fick med sig båda barnen och ja var kvar hemma och jag bäddade rent i sängen och sen plockade ur disken. Innan i förmiddags så rensade jag bort lite leksaker och skräp i Emelies rum med samt dammsög det. Emelies leksakshylla ska vi flytta in i Antons rum och slänga ut Antons hylla iväntan på att vi ska köpa en ny åt han.
Barnen somnade gott i kväll. Sjävla såg vi på tv innan vi somnade själva.

Idag måndag så har vi vart uppe med tuppen igen. Vi åt frukost tillsammans och sen så satte vi i gång med att tvätta lite maskiner tvätt så man har någe rent att ta på sig.
Vid 12 tiden åkte vi till blomsterlandet och köpte en blomma och ett kort som vi ska ge till sambons bror för han har fyllt år. Innan vi åkte till han så åkte vi till svärfar i Kumla och hälsade på en stund. Sen for vi iväg till svågern och när vi kom dit så väntade vi in alla som skulle komma innan vi började äta mat. Det var potatisgratäng och kött med grönsaker till. Gott var det. Efter det vart det kaffe och kaka samt lite glass.
vi gick upp på övervåningen alla för att kolla till barnen och då börjar H och L sjunga till sing star och det filmas så det ska bli roligt och se på nästa gång vi ses alla.

Vi åkte hem straxt där på för barnen var så trötta plus att det är dagis för dom båda i morgon. Anton och Emelie dom somnade direkt i bilen på vägen hem. Väl hemma så hoppasde Emelie i ett bad och jag tog Anton för att natta han. Tog han in i sitt rum och lade han med vällingsflaskan i munnen och han åt upp den och fick nappen men kunde inte somna så jag satt kvar på stolen en stund och kollade på när han lekte i sin säng. tänkte han somnar nog snart. Sambon skulle ta upp han för han tyckte han inte var trött men jag tog upp han och satte mig på stolen med han i mitt knä och sen vaggade jag han och han somnade. Satt så en stund och sen lade jag över han i sin säng. Vi har kommit lite närmare Antons säng nu med nattningen. Så nu får vi se hur han sover i natt. Hoppas han sover hela natten tills i morgon bitti när vi ska gå upp alla och äta frukost och göra oss klara inför dagis lämndet. Först Emelie 7.30 på sitt dagis här i Brickebacken och sen ska jag och Anton åka bussen 7.42 till hans dagis och han börjar 8.20.


Så någe påskkärrings gående har vi inte gjort denna påsk men nästa år blir det nog lite för då har vi anton som är 2 år och sen har vi troligen Emelie hemma med.


Nä nu ska jag se lite på tv innan jag ska sova så man orkar med morgon dagen med att lämna barnen och sen "jobba" lite på fontänhuset och sen var apå möte på Emelies dagis.


Så ni får ha det så bra tills nästa gång

1 kommentar:

~Karin~ sa...

Hej Katarina!
Kul att du hälsar på i min blogg :) Jag scrappar för hand, sitter alltså med papper, lim och foton o allt annat o pillar..så roligt och avkopplande! Har provat att scrappa digitalt också men det var inte så kul tyckte jag...väldigt likt grafikmakandet tyckte jag.

Va stora barnen blivit! Kul att se foton!

Strax dags att ila till jobbet nu för mig!

kram /Karin