onsdag 26 mars 2008

Onsdag

Idag så vaknade vi som vanligt vid halv 6. Vi steg upp och sen fixade vi med frukosten. Vi åt frukost tillsammans och sen efter det så blev det på klädninga av barnen.
Att Emelie kan vara så svårt att lyssna när man säger vad hon ska ta på sig. Som om hon vill man ska vänta evigheter innan det händer någe. Men men fick hjälpa henne så man kommer i väg till Emelies dagis i tid och hinner med bussen sen så man kommer i tid till Antons dagis.
Lämnade Emelie halv 8 och sen for jag och Anton vidare till hans dagis. Han somnade som vanligt på bussen och sov i ½ timme som han brukar göra varje morgon. Vaknar upp på dagis pigg och glad och springer runt och leker. Lämnade han och han var inte ledsen eller något idag. Det brukar han inte vara heller när jag lämnar han.

Gick till bussen som tog mig till Varberga för vi hade föräldragrupp där kl. 10.00 så jag åkte dit ensam för att träffa dom andra i våra grupp. Det fattades 2 föräldrar med barn bara annars var alla där. Vi hade besök av bibliotikarien och hon berättade om olika bokpåsar som finns lite över allt på dagis och öppnaförskolor så man kan låna hem och läsa för barnen. Fick höra att det fanns böcker för döva och hörselskadade med och låna. Blev lite intresserad där, får kolla på det nästa gång jag är på biblioteket. Sen fick alla en liten röd bok som heter Nallen.

Vid 11 så tog jag bussen upp på stan för att lämna in ett paker till synoptiq för det var en som har vunnit en auktion av mig på tradera så hon ville jag skulle lämna in den där så det fixade jag. Sen for jag hemmåt för att hämta Emelie på dagis och sen fick vi två till bussen för vi var tvugna och hämta Anton på hans dagis med.

När vi hade hämtat Anton var det dags för att gå till bussen igen och åka mot varberga. Vi åkte hem till några vänner så barnen fick leka. Anton han var så tyst och lugn där hela tiden. Inte ett ljud i från han det kom. Funderade på om han inte kunde vara lika dan hemma =)
Barnen dom lekte och sen vid 15.30 tiden så begick vi oss ner till BVC i varberga för Emelie hade tid kl. 16 för sin 6-års vaccinations spruta. Det gick bra att ta den. Hon satt lugn och fin i mitt knä och kollade när hon stack till men när det stack till så blev hon ledsen och kollade bort och sen var det bra igen.

16.30 så tog vi bussen hem mot brickebacken och väl hemma så åt jag och Emelie lite mat och det smakade gott. Det var makaroner och köttfärs i ugn.
Efter maten så var jag tvungen coh gå igen för det var dags för föräldramöte på Emelies dagis.

kl. 18.00 började föräldramötet och det skulle vara slut kl. 19.00 men vi slutade kl. 20. Jag trodde jag skulle vara hemma till 19.30 då det är sjukhuset på tv.3 som jag följer med familjen, dom som är vakna då. Vi ska få en telefonlista så man kan ringa till kompisar om man vill leka med dom och så. Inte så lätt annars och hitta nummren på eniro eller någe.

Kom hem och båda barnen dom sov, skönt för dom. Vi kollade på någon film lars börjat kolla på. Sen somnade jag i soffan och sov där ett tag innan jag vaknade av att Emelie ville sova bredvid mig en stund. Där sov vi tillsammans en stund innan jag flyttade in henne i sin säng.
Satte mig här efter jag lagt henne i sin säng och kollade mailen och lite på tradera hur det gått för mina auktoner som jag har ute på försäljning.

Men nu är det dags för mig och sova så man orkar upp i morgon.

Ni får ha det så bra tills nästa gång

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kom på imorse att jag nog inte skrev något när jag var härinne och kikade sist. Så jag skriver en rad nu istället. :)

Kram Mia (Lokes mamma).

Anonym sa...

Haha... Ja, jag fick ju det.

Jadu, det är min hemsida/blogg. Har länge haft hemsida, men har gjort om den till en blogg. Var nästan bara dagboken jag uppdaterade i alla fall och ett bloggverktyg är ju himla smidigt.

Jepp, jag har en systemkamera. Älskar att fota så det är kanon. :)