måndag 10 mars 2008

Antons första inskolningsdag på dagis

Idag så vaknade vi kl. 7 alla och vi åt frukost tillsammans och sen plockade jag fram kläder till Anton och sen hjälpte jag Emelie med hennes kläder.
Fixade fram regnkläderna till Emelie som hon skulle ha på sig till dagis idag för det var regnigt ute. När vi kom till dagis kl. 9 så var det bara att ta på henne galonbyxorna sen var hon färdig. Hon gick ut på gården med sina kompisar och lekte för fullt. Jag och Anton gick mot bussen som gick 9.29. Vi hann med den och vi gick av vid österplan för Antons dagis ligger där i närheten.
Vi skulle ta hissen upp till avdelningen men vi kom inte upp. Man var tydligen tvungen att ha en nyckel dit. Så vi fick bära upp han. Lars min sambon han kom dit med och lyssnade på informationen och så.
Träffade Emelies gamla fröken som hon har haft på dagis i varberga där. Hon har börjat jobbat där nu.
Vi kom in på Antons avdelning och där träffade vi inte många barn. Vi fick reda på att dom kommer vara totalt 8 barn så det är ju skönt. Barnen som är där den gruppen är båda hörande, döva och hörselskadade. Dom pratar och tecknar åt barnen hela tiden och det är ju possetivt för då lär ju sig barnen det snabbt med tecken. Vi fick inskolnings tid för i morgon Tisdag och det blev 8:20-10:30 så det ska bli intresant och se hur dom jobbar och hur Anton tycker om det med mera. Men idag så var det inga problem när vi var med. Han satt vid bordet med dom andra och åt lite hård smörgåsbit och så. En lugn och skön avdelning kommer han och gå på. Avdelningen på Kattungens förskola heter Regnbågen.
i morgon skule dom ta kort på Anton med i en röd fin stol som dom ska sätta upp på hans hylla inne i badrummet där han ska ha sin handduk och blöjor, så får ta på han fin klöäder då =) Ska även jag ta kort på han när han sitter i den stolen.
Sen är det lite komiskt med för en av Antons dagiskompisar som är 5 månader yngre än han och hennes mormor var min dagmamma när jag var lite.

Vi kom hem och Anton sov middag och jag och sambon åt lite lunch och sen var det bara för mig och bege mig på möte på Emelies med fröken och specialpedagogen. Dom gick igenom lite hur hon funkar på dagis och så. Detta ska dom ha med sig till förskoleklassen till hösten så dom vet hur Emelie funkar och hur dom ska kunna hjälpa henne på bästa sätt. Fick även en ny tid om möte med habiliteringen och den är den 25 mars. Får vi se vad som sägs på det mötet. Sen när Anton börjar dagis helt efter inskolningen så kommer båda barnen att gå Tisdag -Torsdag. Emelie 7.30-12.30 Anton 8:20-13:20.

Nu är det dags för en liten stunds tv-tittande innan man ska sova för nu blir det tidigare mornar här. Ska upp halv 6 6 för att hinna ge dom frukost och komma iväg med Emelie först till dagis innan våran buss går mot Antons dagis.

Ni får ha det så bra tills nästa gång

1 kommentar:

Mel__666 sa...

Hoppas de har gått bra med inskolningen nu då :-)