tisdag 25 mars 2008

Tisdag

Idag så vaknade alla halv 6 här hemma och vi steg upp. Jag plockade ur totktumlaren på kläder för att se om det var någe av det som barnen och vi skulle ha på oss. Sambon plockade fram frukosten åt oss. Vi satte oss ner och åt tillsammans. Efter frukosten så satte jag mig här och betalade lite räkningar som man alltid behöver varje månad.
Vid 7 tiden tog vi på oss ytterkläderna och sen gick vi till Emelies dagis. Lars var kvar hemma. Vi kom till Emelies dagis och vi gick in men hon var lite blyg men det gick bra ändå. Hon fick lite mer frukost där. Jag och Anton vi fortsatte vidare mot bussen för att vi ska komma till hans dagis. Anton han somnade innan vi kom på bussen men det gör inget för då är han pig när han kommer till dagis och så orkar han leka där. Väl på dagis så vaknar han och jag tar av han kläderna och vi går in. Jag stannar några minuter bara innan jag gick. Det var inga problem att lämna han. han var inte ledsen eller någe. Det känns skönt att det funkar bra att lämna han på dagis. När jag gick så gick jag till Fontänhuset och där var jag 1 timme ca innan jag for till arbetsförmedlingen. Ville ha reda på vad som kommer och hända med mig i framtiden nu men inget riktigt svar fick jag just då utan mer definitivt svar skulle jag få i eftermiddag.

Jag tog bussen 11.50 mot Brickebacken och Emelies dagis för att ha ett möte på dagis om Emelies inför hennes förskole klass. Personalen från habiliteringen dom kom inte för den ena var sjuk och den andra hade en tid till läkaren så det var bara jag, dagis personal och 2 st specialpedagoger som pratades vid. Kommer få reda på här snart om hon har kommit in på gunhästens förskola eller inte. Sen har vi ju ett annat alternativ med och det är ju att Emelie ska gå på Kattungens förskoleklass men det är bara om hon får komma in på skolan sen i 1.a klass. Så nu får vi bara vänta och se vart hon ska gå.

Vi kom hem och vi åt lite potatis och fiskbullar och sen sov Anton en liten stund. När han vaknade så åkte vi till coop på marieberg för att handla lite mat som var slut här hemma och det blev en stor ost på 2.2 kg för 69 kr. Annars kostade den 99 kr och man fick ta max 2 st per hushåll. Vi kom hem och packade upp varorna och sen badade Lars Anton och jag fixade lite kvällmat åt Emelie och sen tog hon på sig pyjamasen. Jag tog på Anton sin pyjamas och sen var det dags för välling och den åt han i sin säng och han var duktig idag. Han låg och vride och vände på sig själv i sängen och han reste sig upp med mera men till slut så somnade han själv i sin säng. Jag fick gosa lite med ena handen på hans kind och sen somnade han.
Jag har kommit ett steg närmare att han ska somna helt själv i sin säng. Bara och fortsätta och lägga han i sin säng inför natten så till slut så somnar han helt själv efter vällingen.
När Anton hade somnat så hade Emelie med somnat så det är ju bra att dom kan somna samtidigt för då får man lite mera tid för sig själv och göra saker och samtidigt så får jag och sambon lite egen tid med varandra som man inte har fått på väldigt länge.

Just nu har jag betalat alla mina räkningar jag har och det är skönt. Det ända som är kvar nu är några räkningar som dras automatiskt från mitt konto och den somman har jag lagt undan så det inte blir upphandlat.

Ni får ha det så bra tills nästa gång för nu ska jag sova.

Inga kommentarer: