lördag 8 mars 2008

Anton 1 år



Jaha då var min lilla son fyllda 1 år.
Han vaknade halv 7 men somnade om sedan inne i sängen med mig tills klockan var 8.
Vi gick upp och sen fixade vi lite frukost åt oss alla 3. Sambon hade redan ätit. Efter frukosten åkte sambon iväg och hämtade tårtan vi hade beställt på Hälls och sen köpte han lite läsk och så till kalaset. Jag passade på och bada båda barnen så dom var rena och fina när alla släktingar kommer.
När Anton var ny badad och på klädd så var det dags för han och sova lite. Han somnade direkt och han sov från halv 11 11 till halv 1. under tiden han sov så fixade vi till ballongerna och sen ett litet kollage med ett foto på Anton och texten Grattis på 1-års dagen som vi satte upp utanför dörren med ballongerna.

När Anton vaknade så blev det lite spagetti och köttfärssås för han. När han var klar med maten så kom Antons farfar och sambons kusin och hennes son och grattade Anton. Han fick 2 st tröjor av dom. Sen kom Antons kusiner från kumla och straxt där på så kom farmor och Janne. Det blev pengar och kläder av dom. Sen kom Antons farbror Peter med familj och grattade Anton och han fick en trumma. Han provade sina leksaker som han fått.
Av oss själva så fick han lite nya kläder, traktor, en boll och sen en snigel som man stoppar i lite klossar och så spelar den lite med.

Vid halv 4 så kom Erika och henrik och hämtade sambon för att dom skulle lämna tillbaka lastbilen som vi lånat för att hjälpa Erika och flytta hennes saker. När dom kom tillbaka till oss så sov Anton lite och sen vaknade han. Han fick ett klädes plagg av Erika som hon köpt på Kanarieöarna nu när honvar där på semester. Det var en mjukis dress med en tröja och en tröjväst ovh mjukis byxor. Allt han fick i dag var fint och allt kommer komma till användning så småningom.

I morgon kommer mina föräldrar och min syster samt sambons syster med familj hit och firar Anton. Då blir det lite mera paket att öppna. Samt så får Anton leka med sin kusin viggo.

Nu ska jag snart sova för jag är så trött. Se hur länge jag får sova i morgon, hoppas till 9 i alla fall så man är utvilad.

Här nedan kan ni se lite av mina kläder och leksaker som jag fick i present idag.


Ni får ha det så bra tills nästa gång

2 kommentarer:

Mel__666 sa...

Det där du skrev med att ni blåste ballonger medans han spyr , du mena sov va ? Fina pressenter bra med stor släkt ibland...

Katarina sa...

Nu är det ändrat =)