onsdag 2 april 2008

Onsdag

I morse så vaknade jag av klockan halv 6 och sen somnade jag om till 6.10 och då vart det brottom med att fixa frukost åt oss alla och sen ta fram kläder till barnen. Men vi hann med allt innan vi gick till dagis och lämnade Emelie. Sen tog jag och Anton bussen som vanligt och han sov som vanligt till dagis. När vi kom dit var alla barnen ute så det var bara att ta Anton ur vagnen och ställa ner han på backen. Han knatade iväg och började leka nästan på en gång.
Jag tog vagnen och hans saker och åkte upp och ställde in vagnen i rummet där regnkläderna hänger.

Gick mot Fontänhuset och där var jag i dag till 10. Sen åkte jag hemåt för att gå till bm för att ta cellprov. Det gick på några minuter sen var det klart så nu får man vänta i 5 veckor på svaret. Men jag är inte orolig. Gick hem och åt lite ärtsoppa innan jag gick och hämtade Emelie på hennes dagis. Vi tog bussen sen ner till Antons dagis och hämtade han.
Han sov ute så det var bara och ta hans vagn och åka hissen ner och sen gick vi till fontänhuset för att hämta dom sista pappren som sambon ska ha till hans akassa. Så nu är alla papper i ordning att sända iväg. Köpte frimärke och kuvert och la på det på brevlådan.

Vid 17 så kom vi hem till svägerskan och Antons kusin. Där blev vi bjudna på kvällsmat. Ris, kyckling, klyftpotatis och kött samt bearnésås. Det smakade gott men Anton ville inte ha så mycket först men när han sen fick äta lite själv så slank det ner lite mat. Men han fick feber där. Vi åkte hem vid halv 7 och var hemma till halv 8. Jag sprang in och köpte mjölk och yohurt samt bröd ine på konsum.
Väl hemma så kolla vi på sjukhuset och sen tog vi och bytte blöja och satte på Anton en t-shirt och kalsonger. VI kollade febern och den låg på 40.1 så han fick en alvedon i rumpan. Han somnade i min famn och sov till och från där. Men efter ett tag så blev han pigg och alert och skulle inte sova utan han skulle springa runt här hemma och busa.
Anton somnade inte förrens kl. 23 ikväll. Hoppas han sover gott nu hela natten.
Emelie somnade vid 20 tiden och hon brukar sova hela nätterna igenom men det finns nätter somhon kommer in till oss och sover med oss om det finns plats annars lägger hon sig i soffan och fortsätter sova.

Sitter och kollar på tv i soffan med sambon fast han sover som vanligt *ler* Bara jag vaken och katterna eventuellt.
Men nu ska jag sova så jga orkar med morgondagen med att prata med arbetsförmedlingen och lite annat folk med. Börjar bli tråkigt och gå hemma och inget ha något att göra samt inte ha någon mer stadig inkomst.

Ni får ha det så bra tills nästa gång

Inga kommentarer: