lördag 12 april 2008

Min födelsedag


Idag så är det min födelsedag. Jag blir inte jämnt detta år men nästa år så blir det jämnt. Hua ligen. Vi bestämde oss för att åka till Lek och Bus landet för vi ska inte ha någon kalas denna helg utan nästa helg. Vi kom dit vid halv 11 tiden och det var en del redan där men inte full propat som man har sett när man åkt förbi annars.

Vi började vid bebis sakerna och Anton han sprang iväg som en tog och skulle upp på allt han såg. Vi fick följa efter han och hjälpa han upp på saker och i alla labyrinter som fanns. Han ville upp i denna och sen åka ner så då fick jag följa med han och åka ner med han. Han tyckte den var skoj för han ville upp i den igen.
Emelie ja hon var också med i labyrinterna men hon åkte ingen rutchkana ner utan hon klättrade ner hela tiden medans jag och Anton åkte rutchkanan ner.

Vi tog oss en liten fika paus och åt lite glass och drack lite festis. Sen bar det iväg och leka lite. Vid 13 tiden började Anton bli trött och då började vi röra oss utåt mot våra kläder och sen tog vi på oss och Anton han somnade direkt när vi åkte.

När vi kom fram till plantagen så fortsatte han sova i vagnen medans vi gick runt med han där inne och kollade på olika ute möbler. Vi hittade ett fint trä bord med 2 stolar och en soffa för 2999 kr utan dynor. Sen hittade vi ett blått plast bort med 4.a stolar för 1999 kr också det utan dynor. Men vi får se vad det blir sen i slutändan när vi har bestämt oss.

Vi beslutade att vi skulle äta mat på Edessa i mellringe så vi åkte dit och där vaknade Anton. Vi beställde en pizza till barnen och sen till oss beställde vi grillbiff med pommes och bearnésås och dricka till vart fanta och vatten. Gott var det med, även barnen tyckte det smakade gott. Efter det åkte vi hem och tog det lugnt.

Väl hemma så lade jag in alla kort och videosnuttar som togs under dagen idag. Vart många fina bilder och små videosnuttar.
Barnen åt kvällsmat vid 19.30 och efter det så somnade dom på en gång och det är inte så konstigt igentligen för dom har ju lekt och haft skoj på Lek och Bus Landet i 2½ timme ca.

När barnen somnade så kollade jag på körslaget på tv.4 lite och sen när det gått 1 timme så bytte sambon kanal till någon på canal plus och den var bra så den kollade vi på. När den var slut så satte jag mig här och började skriva lite blogg för det var ett tag sen sist jag skrev förutom det i går då.

Jo jag fick blommor av sambon i present med idag. Sen i går så fick jag pengar av min mormor med. Sen får vi se nästa vecka/helg vad man får då. Det jag önskar mig är nya kläder och skor även en ny micro och ett jobb som ger bra med pengar så man kan börja leva :)

Ni får ha det bra tills nästa gång

1 kommentar:

Mel__666 sa...

Anton verkar roa sig gott där iaf :-)
Grattis igen på födelsedagen..