torsdag 3 april 2008

Anton sjuk

I morse steg jag upp kl. 6.00 och plockade fram kläder till Emelie medans Lars och Anton låg kvar och sov. Jag plockade fram frukost till mig och Emelie för dom andra två låg ju och sov. Sen så vaknade Anton och då blev dte att fixa lite gröt till han som han åt upp.
Han fick äta lite yoghurt själv sen och det vart så fint runt Antons ansikte och tröja =) Han ahde bajsat med så tog han till badkaret och duschade av han lite för han hade fullt med mat i håret =) sen så tog jag på han en ny blöja och innan det så kollade jag tempen på han och den låg på 38.6. Han fick en alvdedon och sen fick han nya kläder på sig. Sen var det dags och ta på Emleie sina kläder för annars skulle hon och jag komma försent till hennes dagis.
Anton fick ju vara hemma pga hans feber.
Vi kom i tid till dagis och hon fick äta lite mer frukost och jag sa hej då och kramde om henne och sen gick jag mot bussen.

Bussen gick 7.42 och den hann jag med. Träffade en kompis mamma på bussen så satt och pratade med henne för syrran min var inte med på bussen idag. Gick av vid österplan som vanligt och gick till Antons dagis för att hämta hem hans ryggsäck med kläder i samt berätta att han inte kommer för han är sjuk. Sen gick jag upp till Erika på skolan och pratade lite med henne innan jag gick till fontänhuset.

Kom till huset halv 9 som jag ska vara där. Satt och tog det lugnt lite innan vi hade enhetsmöte. Jag har nyss bytt från Kontoret till Arbetsbyrån och det ska nog kännas bra.
Idag så fick jag hjälp av min handledare att ringa lite samtal men den ena var sjuk och dom andra var inte på plats så vi ska ta tag i allt på tisdag igen när jag är på huset igen.
Hoppas det hjälper och att det går fortare när min handledare ringer och pratar med dom.
Inte kul och inte ha någon inkomst mer än barnbidra, underhåll och vårdbidrag samt sambons lön som han får. Man klarar sig inte långt på det men man får kämpa.

Nu väntar vi på att få besked om bostadsbidrag och bostadstillägg med. Alltid en hjälp med pengar om man har rätt och få det.

När jag kom hem från "jobbet" så åt Anton mat och drack sen har han sovit nästan hela eftermiddagen och han ville inte dricka eller någe. Vi åkte ner med han till Akuten och kollade upp han lite. Snabb sänkan var på 18 så det var ingen fara. Sen kollade dom han i örat, munnen och klungorna. I munnen var han röd med lite vita prickar och det sa han berodde på ett virus han har så det var ingen halsfluss eller lunginflammation som tur var. Vi fick åka hem och vi skulle köpa med oss suppar av Ipren.
Väl hemma så ville han inte äta så mycket mest sova så det har han gjort hela dagen och nu i kväll. Han somnade på mitt bröst i soffan och sov där ett tag men nu är han i sin säng. Hoppas han soverhela natten nu fast han inte ätit upp sin välling. Han lämnade 200 ml så det var typ 30 ml han drack bara.
Emelie hon somande i min säng och sen bar Lars över henne till hennes egna säng så jag kunde lägga anton i sin säng för han är lite tung och ha i famnen ett bra tag.

Nu sover båda barnen gott och jag ska med lägga mig nu tänkte jag för i natt blev det inte många timmars sömn pga att anton levde rövaren i går fram till 23 och sen satt jag här till 24.
Sen är det skönt med för i morgon är det ingen av barnen somska till dagis för dom båda är lediga på fredagar.
Får se om jag går i väg med Emelie till öppnaförskolan och Anton är hemma med pappa en stund. Allt beror på hur trött jag är och så.

Ni får ha det så bra tills nästa gång vi ses.

Inga kommentarer: