tisdag 15 april 2008

Ett steg närmare jobb

Idag efter jag hade lämnat Anton på dagis så gick jag till fontänhuset där jag tillbringar min tid när barnen är på dagis. Jag ringde upp Momenta och frågade om dom fick mitt mail i går att jag fortfarande var intresserad av att prov jobba hos dom och det hade han fått. Han började intrevjuva mig på telefonen för han sitter i sundsvall och jag då i örebro. Jag svarade så gott jag kunde och så på frågorna. När han var klar så hade jag gått vidare till 3 st test dagar att prova på att sälja gula västar, cykel hjälmar samt reflex till armen till olika företag i sverige som sedan ger ut det till förskole barnen samt skolbarnen så att dom sns när dom är ute och även at hjälmen på sig för att skydda huvudet om dom skulle ramla av cykeln.
Jag börjar redan nu på måndag med dom 3 test dagar så jag ska ge allt jag har för att sälja det och sen få fortsätta jobba åt momenta.
Jag tycker det är alltid någe att börja med så länge tills man kanske får något annat jobb med fast månadslön. Detta är mest provition men man har någon garantilön på 80-90 kr timmen om jag förståt det hela rätt.
Så på torsdag nu ska jag få en mer information om hur programmet fungerar man ska använda sig av med mera när man ringer företagen och så. Ska bli intresant och se om man får något sålt och så samt att man får fortsätta sen.

Har det lungt och skönt här hemma nu. Båda barnen sover gott i sina sängar. Snart ska jag med ner i min säng och sova gott men först tänkte jag se lite på tv innan jag hoppas i bingen.

Ni får ha det bra till snästa gång

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag funderar på att söka jobb hos momenta och råkade läsa om din erfarenhet hos dem. Jag är lite i samma sitts som du var då och vill gärna höra lite mera om din korta tid hos dem.

Själv har jag aldrig jobbat som telefonsäljare och vill veta om det va jobbigt att ständigt få ett nej av dem du ringde till. Va företagen du ringde till oftast otrevliga? Fick du support av momenta och stöttade dem dig?

Om du hittar tid att svara på mina frågor skulle jag vara jätte tacksam.:)

Min mejl adress är: m_stylefashion@hotmail.com