fredag 11 april 2008

Besökte mormor (gammelmormor)

Idag så pkte jag och barnen till min mormor Anny och hälsade på. Vi har inte varit där på länge för att det har alltid varit någon här hemma som varit sjuk eller så har mormor varit sjuk. Man vill ju inte smitta ner någon heller.
Vi kom dit vid halv 11 tiden och vi började fixa lite med maten. Det blev kycklingklubbor och potatis och brunsås. Det åt vi vid 13 tiden för min syster kom dit med och åt med oss. Sen var inte maten färdig förrens då med.
Anton han var lugn men i början ville han inte vara på golvet utan i min famn men det gick inte för jag skulle fixa med kycklingen och några potatisar till så han fick sitta i sin vagn. När han satt i vagnen var han lugn. Han fick sitta i den med när vi åt maten och efter maten så sov han en stund medans jag var ner till willys och handlade lite små saker åt mormor. Han hade vaknat en stund efter jag gick men det hade gått bra. Han känner ju igen min syster och sen var ju Emelie där med. När jag kom in igen så var han tyst och lugn i vagnen.
Vi fick pankaka och glass lite senare men det var bara 1-2 st var typ vi fick men det funkade dom mellan mål. Både Anton och Emelie älskar ju glass och sen äter dom ju båda pankaka med. Efter mellan målet så tog vi på oss våra ytterkläder och gick till bussen för att åka hem så man inte kommer hem alltför sent.
Vi åkte med buss 7 som gick 17.31 så vi var hemma i Brickebacken vid 18 tiden. Anton hade somnat till i vagnen på vägen hem så när vi kom till våran gård så tog jag upp han så han vaknade och ställde ner han på marken och så sprang han iväg och lekte lite. Han ville gunga lite så det fick han göra. Emelie gungade lite hon med innan vi alla gick in för att fixa sig i ordning inför natten.
Anton han åt en stadig portion med kvällsgröt och det somnade han på sen ganksa fort.
Emelie ja hon åt lite smörgås och drack mjölk till sen somnade hon med ganska fort efter det.
Själv så satt och och sambon och kollade på tv innan vi lade oss.

Ha det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: