söndag 10 februari 2008

Helgen

I torsdags så var vi på babysång och då märkte jag att Anton inte var som han brukar. Han grinade och ville inte vara på golvet utan i min famn. Jag tänkte han är nog så bara för han är trött. När vi gick hem somnade han gott i vagnen och han sov ett tag. Tog upp vagnen på balkongen för att låta han få sova tills han vaknar. Stälde han vid balkongdörren så det är lättare och ha koll och ta in han. Sambon kom hem precis efter Anton hade vaknat. Vi åt lite mat och sen innan jag skulle hämta Emelie på dagis så tog vi tempen och då var den på 38,1 så det var inte så farligt med febern. Sambon gav Anton lite alvedon. Jag hämtade Emelie från dagis och vi gick hem. Väl hemma så bestämde jag och sambon oss för att hyra en tvättmaskin och torktumlare via öbo så vi tog på oss kläderna alla 4.a och vi gick upp till bovärdskontoret och där pratade vi med våran bovärd och jag skrev på papper om vilka maskiner vi ska ha och sen att jag godkänner att vi ska hyra det med. Han sa det kommer om 1 vecka så denna vecka som kommer nu så ska vi få hem det hoppas jag. Efter vi var klara där så gick vi mot bussen för jag skulle hem till Camilla för hon fyllde 27 år då. Det var barnfritt kalas för hon hade tydligen bokat in en kvinna som kom och höll en seans. Det menas att denna kvinna pratar med andra sidan. Dem personerna som kommer till henne är döda och vill ge ett budskap till någon av oss som sitter i rummet. Efter hon var färdig så fikade vi lite och jag tog bussen hem 20.20 så jag var hemma till 21 och då sov båda barnen.

I fredags så var jag hemma med barnen tills sambon kom hem från jobbet. Hade tvättat 3 maskiner med tvätt för att få bort så mycket tvätt innan vi skulle få natt besök. Vi åt mat och sen damsög sambon lägenheten. Jag sövde Anton medans sambon fixade. Anton han sov i 2 timmar i min famn. Sambon lade sig och sov 1 timme. Vid 16.20 kom Henrik och Erika hit. Erika lånade våran dator för hon var med i ett bud om en lägenhet hon ville köpa. Lite senare så kom en kompis till som heter Maria. Vid 18 tiden körde sambon och Henrik Emelie till hennes kontaktfamilj och sen åkte dom och handlade lite matvaror som vi behövde ha hemma. När dom kom hem så bestämde vi att vi skulle beställa lite mat och ta hem och äta pga Anton han var så trött. Medans vi bestämde mat så fick Erika veta att hon skulle vara på mäklarkontoret kl. 20.00 för att skriva på kontraktet på lägenheten som hon vann budet på. Så nu ska hon flytta till eget. Så jag, erika och henrik åkte iväg för att hämta mat och vi släpte av erika på stan så hon kunde skriva på kontraktet. Sen när vi hade hämtat maten så fick vi vänta ett tag på att erika skulle bli färdig. Vi kom hem och så åt vi våran mat. Gott var det. Jag sövde Anton och han somande och jag lade han i hans säng. Alla satte sig i vardagsrummet och pratade så vi inte skulle störa Anton är han sover. Vi satt och pratade och kollade på tv lite tillsammans alla 4. Alla 3 gästerna sov kvar här och allt gick bra.

I går lördag så satt vi alla runt bordet och åt frukost och det var mysigt. Sen fixade vi oss i ordning och vi åkte ut till ikea för att handla lampor till Emelies rum och vårat rum för vi har ingen lampa i taket där. Vi hittade 2 st fina lampor och sen köpte vi halkmatta till badkaret och sen blev det en nätkorg i tyg liknandes till anton och sen en hakklapp fast det är i en tröj liknandes. Vi kollade på ett skåp vi ska ha i badrummet och vi hittade ett fint för 545 kr som vi ska köpa här när vi får pengar. Vi kom hem och vi åt mat. Anton sov lite middag. Senare på kvällen så gick sambon upp till affären och handlade lite chips och läsk för kl. 20.00 var det ju melodifestovalen som vi kollade på lite. När det var slut satte jag mig här vid darorn för att leta fram lite bilder att framkalla på
www.elgiganten.se Där har dom nu ett erbjudande att framkalla bilder för 19 öre bilden. Jag tycker det är lika bra och framkalla dom flesta bilderna man har när det är billigt. Så jag kom i säng halv 2 och har ändå inte gått igenom alla bilderna ännu. Ska fortsätta nu när Anton har somnat in ordentligt så jag kan lägga han i sin säng.

Idag söndag har vi fixat lite med tvättmaskinen som vi ska sälja. Sen har vi fixat lite i Emelies rum med hennes kläder och lite i Antons rum med så han har fått lite större plats och så. Har lite funderinar på och sälja min rosa byrå som står i Emelies rum, se om man får 100 kr för den. Då får hon lite mera plats i sitt rum och leka och röra på sig.

Vi har kollat på ikeas hemsida på garderob till Anton. Vi hittade en som man kan bygga på hyllan som står i Emelies rum med lådor. Det kan bli en liten garderob. Det var ett smart sätt att göra tycker jag. Jo jag hittade en ny datastol som jag vill köpa på ikea. Den kostade 500 kr så det var inte så farligt. Så den tänker jag nog köpa när jag får mina pengar.

Vi ska hämta Emelie kl. 15.00 idag hos kontaktfamiljen. Se vad dom har gjort och så under helgen.

Ni får ha det så bra tills nästa gång

1 kommentar:

Mel__666 sa...

Låter som ni haft en riktig trevlig helg då :-)

Kul shoppa lite på ikea blir alltid för mkt shoppat där när vi är där :-)