torsdag 21 februari 2008

Lite av varje

Jaha vad har hänt sen sist *hmm*

Jo Anton han går helt själv nu. Roligt och se att han gör massa framsteg hela tiden. Det är inte många dagar kvar tills han fyller 1 år. Vi har idag vart och handlat lite palet till han och det var riktigt bra priser på det. Sen fick vi hem ÖB(Överskotts bolaget) för dom har 1.3 kg via tvättmedel i pulver för 25 kr st och man fick ta max 5 paket per kund. Så nu har vi tvättmedel så det räcker ett tag. Bara sköljmedel och köpa hem så kan man tvätta länge utan att behöva köpa nytt varje månad.

I Måndags tror jag det var så åkte vi till Åkes Audiovideo butiken uppe på stan för att kolla på en videokamera som dom har på rean där. Vi fick hjälp av en kille där och vi bestämde oss för att köpa den videokameran. den kostade 1780kr så det var inte så farligt. Vi köpte en orginal väska till videokameran och i den väskan fanns ett extra batteri och det kostade oss 615 kr samt köpte vi 5 st band till med för 195 kr. Annars kostar 1 band 99 kr st. Har filmat lite när barnen leker och så. Vi kommer filma när anton blir 1 år nu. Ska bli skoj och ha det på film.

Har suttit några kvällar i rad till 1 på natten för att fixa med kläder och frakt för att jag har ju sålt kläder på Tradera. Sambon tycker det är sinnessjukt att sitta så länge men jag själv tycker det är okej för att få i väg mailen till alla personer som har köpt kläder av mig så dom kan betala in pengarna som dom vunnit kläderna för och sen betala frakten med samt att dom får sina kläder med. Om man inte mailar ut vad dom ska betala så får man negativt och det vill jag inte ha. Det är inte lätt och leva i detta samhelle när man inte har så mycket att leva för mellan åt. Hoppas allt blir bättre i framtiden för alla. Ska ta och sända in en ansökan till kommunens LSS och så får vi se om jag blir erbjuden jobb som personlig assistent. Ska även kolla på lite andra jobba med, se vad som finns med och söka.

Nu sover båda barnen och jag ska ta och fortsätta med kläderna och så. lika bra och passa på är dom sover.

Sen fick jag ett tips från min syster om att man kan redigerar bilder och video snuttar i ett program som heter Windows movie maker och det tänkte jag prova på men jag ska föra över filmerna till sambons dator för jag vill ha lite ljud på och det har jag inte på min dator. Sen ska jag även skriva ut lite fotografier som svärmor ska ha och så ska även vi har lite kort med och hänga upp här hemma. jo jag har även framkallat 1736 st foton på elgigantens hemsida och jag ska betala 330 kr för dom när jag ska hämta ut dom nästa vecka. Ska bli intresant och se alla bilderna. Ska köpa fotoalbum med och sen även album så man kan klistra in bilderna själv som jag har gjort till Emelie.

Nä nu är det dags och fortsätta och fotografera saker så man blir klar med allt så man kan lägga upp nya auktioner med och tjäna lite extra pengar.
Sen ska jag fixa ett sparkonto eller liknandes som vi kan sätta in pengar på så vi har till semestern och sådant. Sen ska jag även öppna ett konto åt Anton och spara 200 kr åt han där samma som jag gör med Emelie. Men jag vet inte i vilken bank jag ska ha det i. Funderar på Swedbank för där har vi andra här hemma. Bara det går att se det från mitt och sambons konto.

Ha det bra tills nästa gång

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är fullt upp hos er märker jag!
Jag säljer också en del på Tradera mellan varven, men det blir mindre ju större barnen..
Men det är en schysst sätt att få in nån extra krona :-)

Med oss är det bra, skönt med helg!

Kram!