söndag 10 februari 2008

Strömavbrott

Sen jag skrev sist så har vi vart och hämtat Emelie hos hennes kontaktfamilj och sen åkte vi till sambons syster och hälsade på lite. Hon ville prova Antons barnvagn för och se om hennes son sitter bra i en sådan. Kusinerna lekte med varandra tills vi åkte hem. Båda bvar så trötta då. I bilen på väg hem så somande både Anton och Emelie.
Väl hemma så fixade vi lite kvällsmat och sen gjorde jag i ordning på Emelie så hon bara kan lägga sig i sin säng sen när vi säger till.

Jag satt här vid datorn och fixade med bilderna jag skulle framkalla och helt plötsligt försvann strömmen för oss. Jag trodde först sambon tagit proppen men det visade sig att hela Brickebacken där vi bor var helt svart. Vi fick tända ljus och så för att se något. Vi var utan ström i 30 minuter eller mer. Inte skoj när det är i nattningstiden på kvällen för barnen. när vi fick tillbaka strömmen så nattade jag Emelie och sen tog jag Anton. Båda två somnade fort ikväll. Läste i nerikes Allehanda tidningen på nätet att 7000 hushåll blev av med strömmen.

Nä nu ska jag fixa det sista med bilderna som ska framkalals och sen ska jag sova gott.

Ha det bra tills nästa gång

1 kommentar:

Mel__666 sa...

här ute har vi inte haft strömavbrott iaf.. tur de bara va 30 min då :-)