fredag 2 maj 2008

Mormor var här



Idag så har jag praktiserat på Nima mellan 8-12 och det har gått hur bra som helst. Har pakat ner en massa saker som ska iväg till olika företag.
När jag var klar så cyklade jag hem och bytte om och åt lite mat innan jag hämtade Emelie på hennes dagis. Sen tog vi bussen för att hämta Anton på hans dagis. Lars kom dit och vi lastade in oss i bilen och åkte till plantagrn och köpte lite planteringsjord samt blommor. När vi kom hem så sov Anton i sin vagn så lars började plantera blommor och jag fixade med min cykel. Emelie var ute och lekte med en tjej i sandlådan.

Lite senare så kommer min pappa, mormor och min moster Anita hit.
Det är första gången som min mormor och moster är här och hälsar på mig i brickebacken. Mormor hon har inte vågat sig på och komma hit för vi har 15 st trappsteg och hon har lite svårt och gå i trappor men idag klarade hon det galant med lite hjälp av räcket och oss andra. Men upp kom hon och ner med men det var jobbigt sa hon.

Efter dom åkte hem så fixade vi lite mat och sen nattade vi barnen och sen testade jag min dator om den kunde kopplas upp på det vanliga bredbandet så man slipper använda det mobila bredbandet och det gick. Så nu är mitt andra projeckt att koppla upp mig på det trådlösa routern men det har inte gått bra ännu. Ska se i morgon om jag får någon hjälp av en kompis som kan sådant. Hoppas på det ananrs är jag bunden till nätkabeln och det vill man ju inte med en bärbar dator.

Ha det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: