torsdag 8 maj 2008

Min lilla polis har haft feber

I tisdags när sambon hämtade Anton på dagis så sov han ända till 14:30 och när jag kom hem kl. 16.10 från min praktik så var han varm. Vi kollade tempen och den var på 38.9 då.
Vi började med maten och efter en stund så vart Anton trött så jag gick in i våran säng och där somnade han till ett tag. Han vaknade när maten var klar och vi åt maten ute i det fina vädret. Vi åt grillad fläskkotlett och pommes med bearnesås. Var så mysigt och skönt ute. Efter maten var det dags och sova för natten så det blev att byta blöja och sätta på en pyjamas och den ser ni på bilden. Gav Anton alvedon med så han kan sova gott under natten.

Onsdag så hade han 39.5 på morgonen i feber så då gav vi han en halv ipren och så satte vi på han lite kläder så han kunde följa med pappa sin och lämna in bilen för jag jobbar hemma så då kan jag inte ha han ståendes och grina och banka på dörren för då är det inga som vill köpa reflexer med mera av mig. På vägen hem efter dom lämnat bilen så somnade anton i sin vagn på bussen.
Vid halv 12 tiden så somnade han i min famn så jag lade ner han i sin säng och sen kollade jag lite på tv innan jag gick och hämtade Emelie på dagis. När jag hämtat henen så åkte jag till Habiliteringen för att ha en individuell handlingsplan för henne.
När jag kom hem så bytte jag blöja på Anton för han hade bajsat och sen tog vi på oss och gick ut för emelie skulle till Leo sin dagis kompis och leka. Tänkte att Anton skulle sova i sin vagn och det gjorde han ett tag. Sen lekte han lite granna med en bil och så ute en liten stund och sen gick vi hem och åt kvällsmat som han knappt ville ha. Han somnade direkt efter han fick ny blöja och alvedon.

Nu i morse hade han 37.7 så det är ingen fara med febern. Bara den håller sig så nu så han blir bra och kan avra på dagis igen i morgon fredag eller på måndag i alla fall.
Nu ska jag gå och hjälpa sambon med Anton i badet för han hade bajsat genom blöjan.

Ni får ha det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: