tisdag 20 maj 2008

Förskoleklass visit med mera

Idag lämnade jag båda barnen på dagis och sen åkte jag till min praktikplats på Nima lagret här i Briuckebacken och jobbade där i 1 timma. Sen bytte jag om och tog min cykel och cyklade till Förskolan Byggklossen och hämtade Emelie där för att vi skulle vara i förskoleklassen kl. 9.30. Vi kom dit och vi träffade 9 st andra som ska gå i Emelies klass till hösten.
Först hade dom samling och sen gjorde dom någon minnes lek att ta bort ett till två föremål och sen se om dom kommer håg vilket som man tagit bort. Efter det vart det lite skoljobb och det var att måla fjäril, hittanemo fisken eller en dinosaurie eller pippi. Emelie valde en fjäril men den målade hon i brunt så jag fick ta en ny och hjälpa henne och måla.
Sen var det fri lek och då var hon i dockvrån och lekte lite och sen kollade hon runt lite i dom andra rummen dom har där. Sen plingade dom i ringklockan och då var det dags att städa och ha samling och sen sjäng dom låten Nu är det slut för idag. Så klockan 10.30 gick vi tillbaka till dagis och Emelie fick leka med sinakompisar och jag gick hem.
Väl hemma lagade jag lite spagetti och köttfärssås till mig, lars, tina och viggo. Efter maten åkte jag och lars på möte och Tina o Viggo stannade kvar här hemma.
När mötet var klart så åkte vi och hämtade Anton för Emelie blev hämtad av moster.
När vi kom hem så lekte viggo o anton lite innan dom åkte hem.
Jag tog mig en promenad till affären för att ladda på mitt månads kort på bussen och sen köpte jag ett frimörke och postade lars a-kassa kort.
När jag kom hem så tog jag och Anton ett litet bad tillsammans och sen vart det pyjamasen på och lite mat. Efter maten så lekte barnen lite granna och sen lade jag Antn i sin säng och han somnade efter 10 minuter.
Själv så satte jag mig med Emelie i soffan en stund och sen lade hon sig i våran säng och där somande hon.

Ha det bra tills nästa gång

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har inte ens fått någon klasslista. Vi skulle haft ett informationsmöte i maj, men det var bara prelliminärt och än har vi inte hört något alls :(