fredag 16 maj 2008

Jobbat klart

Idag var det sista dagen som jag var anställd som telefonförsäljare på företaget momenta. Har jobbat där i 2 veckor och har ringt till 550 företag totalt i stockholm och nacka om rådena och det är bara 2 st företag som ahr köpt av mig. Hur motiverad känner man sig då?? Så det känns skönt nu att det var sista dagen på det arbetet. Lönen var 90 kr timmen och jag kommer att få ut det den 27 juni ca. Det blir totalt ca 2000 kr för mig. Det är alltid någe och det är en bra hjälp till hyran eller andra räkningar man har. När lönen kommer så får jag hem ett brev om lönespecifikation samt ett arbetsgivarintyg. Kan berätta att det är det första riktiga arbetsgivarintyg och lönespecifikation som jag får, om man inte räknar med från sommarjobb då förståss.

Efter jag jobbat klart hemma nu idag så åt jag lite mat innan jag tog cykeln och cyklade ner till Nima lagret här ute i gryts industriområde vid brickebacken. Var där från 13-16. Har packat en hel del olika saker idag, Allt från knivar och skruvmejslar till kräftburar med mera. Tiden går så fort när man är där. Känns som man nyss kommit dit och så ska man gå hem lika fort som man kommer nästan. Men nästa vecka är det som vanligt med tiderna på Nima lagret med 8-12.

Ni får ha det bra tills nästa gång.

2 kommentarer:

Mel__666 sa...

Förstår att du inte är särskillt motiverad när du ringt så många företag...Nu har du iaf testa de yrket.. Skönt med riktigt arbetsgivarintyg då :-)

Anonym sa...

hejsan
hur har då pratat då i dina säljsamtal när du bara fått sålt 2 st på så många samtal låter konstigt i mina öron ,men alla lämpar inte som telesäljare