onsdag 19 december 2007

Julgröts lunch och packning

Var till dagis och lämnade Emelie sen gick jag hem med Anton och lade han i sin säng för en liten förmiddags lur. Medans han sov så tvättade jag en maskin tvätt åt min dotter för att hon ska ha rena kläder med sig ner till sin pappa.

Klockan 12.00 så var jag och Anton på öppnaförskolan för att äta Julgröt med skinssmörgås tillsammans med andra mammor och barn. Det kostade 20 kr/vuxna och 5 kr/barn så det var inte så farligt dyrt ändå. När vi hade ätit klart med mera så gick jag in på Emelies dagis som är dörr i dörr med öppnaförskolan för att hämta henne. Fick reda på att hon har ätit julbord idag.
Gick tillbaka till öppnaförskolan och Emelie fick leka med sina kompisar hon har där som är jämngamla med henne.

Vid 14 gick vi till äffären och handlade lite men allt fanns inte så när vi kom hem så matade vi Anton och sen åkte vi och handlade det som fattades till Emelies och min resa i morgon Torsdag ner till Malmö där Emelies pappa bor.

När vi kom hem så kom min moster och hälsade på en stund och sa god jul till både Anton och Emelie.

Har packat Emelies väska nu så den är klar tills vi ska åka i morgon. Bussen går 6.03 på morgonen ner till tågstationen och då är vi där runt halv 7 ca. Tåget går 7.10 och vi är i Göteborg kl. 9.57 sen får vi gå en stund i göteborg och kolla och äta lite mat innan vi åker vidare ner till malmö 11.40 och är i malmö 14.50. Sen träffar vi micke (emelies pappa) och en vänn till mig och hennes 3 barn som jag inte har sett på 1½ år. Ska bli skoj och få träffa dom igen och sen få se hennes nya dotter som föddes den 14.e juni -2007.

Mitt tåg tillbaka till Örebro går 17.14 och är hemma 21.40. så det blir en lång dag för mig i morgon med andra ord.

Ha det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: