torsdag 2 juli 2009

USÖ + Vårdcentralen

Idag så har Emelie vart på barnmottagningen för att få lite lugnande medel för att hon ska ta lite olika prover på henne. Dem ska ta mot sköldsköteln, olika salter, levern samt ett kromosomtest med. Så nu är det bara att vänta på svaren. Kromosomtestet skickades till Akademiska sjukhuset i Uppsala för analys. Det testet kommer ta längst tid att få svar på.
Vi väntar med spändhet nu vad proverna visar.
När vi kom till barnmottagningen så komjag på att jag hade glömt remissen så vi fick ringa till sjuksköterskan på barnhabiliteringen. Men hon glömde ett prov tydligen och det provet fick vi gå till vårdcentralen att ta. Det provet gick att ta med ett stick i fingret och det tycker inte Emelie heller om men det är lättare att ta än ett stick i armen.

När vi var hemma och skulle mysa lite i soffan så känner jag på Emeiles huvud att hon hade en knöl där och när jag kollar efter så är det en fästing där. Vi gick in i badrummet och jag tog fram pinsetten men jag fick ej bort den så det var bara att bege sig ner till vårdcentralen och anmäla oss i kassan för att ta bort festingen och sen det blodprovet dom glömde att ta.
Det var en kamp med blodprovet men dom fick det dom skulle ha men det kan även vara lite för lite så vi får se om det provet får göras om senare.

När vi var klara med blodprovet och festingen så gick vi till pizzerian här i brickebacken och åt lite mat innan det var min tur att vara på vårdcentralen. Jag var där för mina fötter och händer är svullna och sen kollade dom mitt blodtryck med.
Fick en ny tid dit på onsdag som kommer för att göra ett nytt blodtryck för mitt var lite lågt sa hon. Sen ska jag införskaffa mig stödstrumpa med för hon tror det är värmen som gör att jag sväller upp på fötterna.

Nu är det dags att sova här men vi hörs här en annan dag.

Inga kommentarer: