fredag 25 juli 2008

Undersöknings dag

Natten har varit lugn. Anton har faktist sovit mycket bra här i natt. Bättre än hema. Hemma så vaknar han vid 12 1 tiden på natten och kan inte somna om i sin säng utan ska in i våran men här har han sovit hela natten själv i sjukhusets spjälsäng.
Infarten som han fick i går den sitter kvar och det är tur för nu kl. 8 ska ju anton in på en skint röntgen. Han ska få kontrast med.

Anton sover fortfarande men jag ska ta och äta lite frukost nu så man hinner med röntgen kl. 8.

Skriver mer senare.

--------------------------------------------------------------------------

Nu har vi kommit tillbaka från skint röntgen och ögon läkaren. Ögonen var helt bra. Men när vi gjorde skint röntgen så visade det någe på hans rygg. Vad det är får vi reda på mer i eftermiddag.
Dom har tagit en snabb sänka ida och den väntar vi med på. I går var den tydligen på 45.
Så nu sitter vi här och väntar på svar från röntgen och blodprovet.

Ska gå och hämta Antons mat nu och se om han vill ha någe och äta.

--------------------------------------------------------------------------

Jaha då sover Anton för natten och det är skönt. Han har ju vart med om en hel del saker i dag.
SKint röntgen och sen ögon läkaren och sen igen skint röntgen. Efter det vart det vanlig röntgen för att kolla så inget var brutet i ryggen men inget var det som tur var. Snabb sänkan var på 47 så det var lite högt för Anton.
Dom skulle ta lite bakterie prover i antons ven och då satte dom på emla salva. När det var klart så åkte vi hem alla och jag packade ner lite nya kläder så jag kan duscha av mig lite. Tog med mig lite andra saker med som jag kan ha nytta av nu när jag ska ligga här med Anton i 1 vecka.
Vi åkte tillbaka till avdelningen och där möts vi av Antons ena farbror och det var ju bra att han kom för då fick Emelie vara med han medans vi tog lite bakterie prover på anton men dem gick inte så bra för anton hade inte mycket blod till dom där dom stack han. Men dom fick till ett prov och sen till snabb sänkan.
Anton fick vid 18.30 sin första antibiotika kur nu och nästa blir i natt vid 2-3 tiden. Han ska ha det var 8.e timme.

Själv sitter jag nu och uppdaterar här samt löser lite korsord och ser på tv.
Ska fortsätta med korsordet och se på tv nu men jag skriver lite hur natten och dagen har varit i morgon.

Ni får ha en bra dag

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Hoppas verkligen att det inte är något farligt med Anton. Synd om er som måste vara på sjukhuset när det är så fint väder; men inget är ju viktigare än att ens barn blir friska. Vi ses när ni är hemma igen och familjecentralen öppnar!

Mel__666 sa...

Vad är det för fel på han ? eftersom han måste ligga inne sålänge?