tisdag 29 juli 2008

Fått reda på vad som är felet

I går kväll när vi kom tillbaka efter permitionenen så sa sköterskan att Anton inte behöver göra en magnetröntgen. Röntgen läkaren hade kollat ordentligt på hans bilder dom tagit och dom har sett att det är en infektion/inflammation i disken som ligger mellan koterna i ryggen. Det behandlar man med antibiotika så nu får vi vänta och se hur kång tid det tar innan han blir helt bra i ryggen. Men han ska få antibiotika i 10 dagar först via infarten som han har. Sen får vi se om han ska fortsätta med det eller om han får åka hem och ha vanlig antibiotika.

Natten har varit lugn, han har visserligen vaknat vid 1 inatt men han somnade om när han fick nappen och jag gosade lite på hans kind. Sen vid 2 kom sköterskan och gav han antibiotika och då sov han så hon kunde göra sitt jobb utan att han vrider och vänder på sig eller skricker och inte vill vara med.
Han vaknade här vid 7 på morgonen och grinade så han fick en alvedon och sen en ny blöja. Han somnade efter 5 minuter och han sover fortfarande, skönt för han.

Ska åka till försäkringskassan i dag och anmäla mig för vård av sjukt barn. ska lämna in mina anställningspapper så jag kanske kan höja mina pengar på försäkringskassan för nu är jag noll klassad.
Vi har anmält till trygghansa så vi kommer få ut ersättning för anton alla dagar vi har legat på sjukhuset och det är bra.

Nä nu ska jag gå och äta lite frukost för sambon har kommit så han kan se till Anton en stund. Anton får sin gröt när han har vaknat.

Skriver och berättar mer senare hur allt är och vad läkaren har sagt med mera.

------------------------------------------------------------------------------

Det blev inget med försäkringskassan idag.
Jo läkaren sa att det är mellan 2.a och 3.e kotan på disken i ryggen som han har en infektion i och man behandlar den med antibiotika.

Väl hemma så lagade vi mat och satt ute på balkongen och åt. Det var så mysigt. Sen tog vi en dusch på Anton för han hade bajsat och efter det vart det sängen för en liten middags lur. Den luren blev för mig 2 timmar lång och för Anton vart den 2½ timme lång. Det var skönt att få sova lite middag.
Vi kom tillbaka till avdelningen och vi åt lite kvällsmat innan dom skulle ge Anton sin antibiotika kur. När det var dags så fick han sin kur och sen tog dom bort infarten för den läkte lite och så har den suttit där sen i torsdags med. Under tiden innan han fick en ny så duschade jag och Anton det var så skönt. Han blev helt ren över allt nu. När vi var klara dör så fick vi vänta lite för det var en annan som dom höll på med.
När det vart våran tur så kom vi in på rummet där och Anton fick se på Bamse under tiden. Denna gång fick han ingen bedövnings salva. Det gick hur bra som helst, han grinade inte mycket bara när hon stack in infarten sen vart han tyst. Hon fick in den på första försöket och det vart i armvecket denan gång.
Han fick ta en sak ur lådan dom hade där och han tog en kossa.

Vi följde mer Lars ut till hissen och sen gick jag och Anton in och försökte få han till att somna men det gick inte så bra. Han var uppe en stund till och pratade med en liten tjej på 8 år. Sen lade jag han i vagnen och han kom till ro och han somnade så gott.
Nu ligger han i sin säng och sover gott och det hoppas jag att han gör hela natten utan att vakna.

Själv så ska jag snart sova så man orkar med morgon dagen med.

Ni får ha det så bra

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har blivit utmanad på bloggen och nu utmanar jag Dig!
Svara på följande:

Fem saker som finns på min ATT göra idag lista:

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Ställen jag bott på?

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär?


Regler: Svara på alla frågor. Välj ut 6 personer och utmana dem i deras bloggar! Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört Lycka till!

Unknown sa...

Hoppas att lillkillen kryar på sig fort!!