tisdag 1 juli 2008

Tisdag

Idag så var jag och sambon till hjälpmedels centralen för att kolla på olika texttelefoner. Den som sambon valde var en bildtexttelefon. Den fungerar så att man sitter vid datorn och så ringer man upp den andra om den har bildtexttelefon och så svarar den om den är hemma och så tecknar dom till varandra. Smidigt och bra. Lika dant paket valde vi åt sambons mor.

När vi var klara där så åkte vi hem och packade in Emelies cykel i bilen och sen åkte sambon iväg till tandläkaren först och jag hämtade hem barnen från deras dagis.
När sambon var klar hos tandläkaren så åkte han till barn och ungdomshabiliteringen och lämnade in Emelies cykel där. Det är nämligen så att hon ska få stadiga och reäla stödhjul på sin cykel nu så hon kan cykla själv. Hennes balans är inte den bästa fortfarande.
Det är bra att dom har sådanna hjälpmedel för dom stödhjulen somman köper i affärerna med cyklarna ja dom är ju inte så vidare bra.

När jag och barnen kom hem och sambon kom hem så åkte vi hem till Tina och viggo och åt lite god mat. Barnen lekte så gott med varandra. Dom till och med plaskade lite i en balja med vatten. Emelie ja hon lekte med deras hund Texas som vanligt när vi är där ute.
Vid 17 tiden blev Anton så grinig att inget passade han så då bestämde vi oss för att åka hem och på vägen hem så somnade Anton nästan direkt i bilen.

Väl hemma så var Emelie ute och lekte lite och Anton ja han var inne och lekte lite och sen vid 20 tiden somnade han. Emelie hämtade jag in vid 19 tiden och hon somande straxt efter 21.

Idag så har mina klädes auktioner på tradera gått ut och jag har tjänat 390 kr på det. Det är utan frakt pengar då. Så nu har jag plockat fram alla kläderna som har blivit sålda och nu väntar jag på betalning från alla och när jag ser penagrna på kontot så sänder jag iväg det till köparen.

Nu är det dags för mig och sova lite så man orkar med morgon dagens bravader.

Ha en bra dag tills nästa gång

Inga kommentarer: