tisdag 8 juli 2008

Fästingar

Idag har barnen vait på dagis och lekt och haft skoj i detta ösregn.
Emelie vart blöt om fötterna när vi kom till dagis fast hon hade regnkläder och gummistövlar. Så efter barnen vart på dagis så åkte jag, Emelie och min pappa till skopunkten och köpte 2 par gummistövlar, ett par till Emelie och ett par till Anton samt så köpte pappa ett par sandaler till sig själv.
När vi kom hem och min pappa hade åkt hem så gosade jag lite med Emelie och då kände jag någe konsigt bakom Emelies ena öra- Hon sa själv "mamma jag har ont där". Jaha tänkte jag en stor finne men tji fick jag.
Det var nämligen så att det satt en stor fästing bakom örat. VI fick inte ta bort den för Emelie utan jag fick ringa till vårdcentralen här uppe i brickebacken och vi fick komma dit och min syster mötte upp mig och Emelie så distriktsköterskan kunde ta fästingen. Emelie fick ett vitt "plåster" bakom örat samt en flaska med alsolsprit med oss hem och sen 2 st ombyten "plåster".
Detta är andra fästingen Emelie har och det är bara inom några veckors tid. På midsommar fick hon en på andra örat men den var mindre som tur var.


När vi hade badat klart Anton så såg jag en pytteliten fästing sitta på hans lår och den tog jag bort själv. Har spritat med alsolsprit där med nu.

Att dom ska sätta sig på just mina barn *hmmm*

Nu hoppas jag att dom inte kommer få fler fästingar på sig. Sen vill jag inte heller att varken jag eller sambon ska få fästingar på oss.

Nu är det dags för lite tv tittande innan man ska sova.

Ha det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: