måndag 9 mars 2009

Kvällen hemma

Sen jag skrev sist så har jag vart hemma och när jag kom hem så fixade vi med maten menjag gick till min syster med en vatten dunk som vi lånade i går och sen gick jag vidare till affären för att köpa lite berarnésås som vi skulle ha till maten.
Maten den har bestått av: Fläskfillé och pommes med beranésås. Smakade helt smaskens idag. Men tyvärr så blev det ingen matlåda över tills i morgon.

Har suttit i soffan med barnen och kollat på tv. Emelie satte sig i mitt knä och som vanligt så kommer anton och vill med sitta i knät helt ensam men jag har sagt åt han att Emelie måste med få sitta i mitt knä och inte bara du. han gick med på det tillslut.
Emelie somande i mitt knä en stund och sen lade hon sig i sin säng utan protester och jag försökte att få Anton till att somna men det gick inte så bra. Så sambon tog med Anton in i vårat rum för att han skulle se på Simon & Tomas på tv.3 och jag kan säga det att båda två har somnat :)

Själv så sitter jag i vardagsrummet nu och har kollat på Familjen Annorlunda på tv4 men nu är det cityakuten på tv3 som gäller här.

Ni får ha det så bra tills nästa gång

Inga kommentarer: