fredag 13 mars 2009

Audiologen

Jag har gått med min dotter Emelie till audiologen i några år nu för dom vill ha lite koll på hennes hörsel.Dom har inte riktigt fått något riktigt svar på det vänstra örat innan. Men idag Fredag den 13.e mars med så var vi på besök dit på kontroll och Emelie fick ha hörlurar på sig för första gången på deas tester.
Dom började med det vänstra örat och det tog tid innan hon hörde ljuden. Sen kom dom till höger örat och där hörde hon på en gång alla signaler. Sen gick vi in i ett annat rum och gjorde fler tester som dom gör på nyfödda och därfick hon dom bra resultat på det högra och dåligt på det vänstra. Jag fick reda på att min dotter Emelie då har fått en nedsatt hörsel på detvänstra örat. När dom sa det så ramlade allt ner.
Man förstår varför hon inte hör här hemma när man ropar eller säger nej till henne. Samma sak sa hennes fröken att då förstår hon varför inte emelie hör när vi sitter i samligen ibland. Emelie sitter alltid bredvid fröken i skolan och då har hon fröken på sin vänstra sid.
Men nu framöver så får dom nog byta plats på henne så att hon kan höra medmera.

Ska träffa läkaren inom en månad och då får jag reda på varför hon har fått det och så. Men det känns lite som om man vet inte var hon ska gå i skolan och så med. Har lite funderingar på Birgittaskolan här i örebro för den är till för dom som är hörselskadade och döva. Men måste se om hon kan komma in med.
Hoppas allt blir bra för henne vilket som det blir.

Skriver mera när ja vet mer.

Ha det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: