lördag 6 juni 2009

Emelie "dålig"

Igår kväll åkte vi och lämnade Emelie till sin kontaktfamilj för hon ska vara där över helgen. Vi skulle ha det skönt och så i helgen nu när hon var borta. Åka till Harge där svärmor har sitt sommarhus dom har bygt.
Men den friden blev det inget av för i dag på morgonen halv 7 kom hon hem för hon hade spytt hemma hos dom i natt och sen en gång i bilen men när hon kom hem till oss så var det lugnt. JAg duschade av henne och sen lade hon sig för att sova lite. Jag fick sitta bredvid henne till hon somnade in ordentligt. Sen gick jag tillbaka till anton för han hade vaknat och sen var sambon iväg och jobbade. Men jag och anton låg i våran säng och försökte sova i alla fall jag medans anton kollade på Disney Channel.

Emelie sov i 2 timmar och efter det så fick hon lite vatten och nyponsoppa och det fick hon behålla. Så här har det hänt innan när hon är hos dom och jag vet att när hon inte spyr mer gånger än 2-3 så är det inget mera. Hon har bara ätit för mycket och det är ingen magsjuka på henne. Detta har hänt ett antal gånger hemma hos kontaktfamiljen och då har hon fått åka hem och igentligen ska dom ju ta igen detta men dom har inte gjort det helt och hållet. Igentligen ska emelie behöva vara där en hel extra helg men ja det är som det är.

Detta var sista gången innan dom går på sin semester. Under semestern så vill dom inte ha Emelie utan dom vill vara helt ensamma och ut och åka. Ibland tycker jag det är orättvist på någe sätt. Tycker hon kan ha Emelie i alla fall var tredje helg som hon ändå är där. Dom kan ju planera in någe att åka iväg med Emelie när hon kommer dom fårju ändå betalt för sådanna saker typ. Men men ska se vad som händer efter sommaren när vi ska ha möte på socialentjänsten om detta.
Helst vill jag ha ettkortidsboende åt henne för då är det planerat året runt hur hon ska vara där även på sommaren. Men det är ett äventyr för sig själv för att få en sådan plats.

Ni får alla det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: