lördag 14 februari 2009

Personlig Assistent Utbildning

I onsdags så var jag på intervjuv för en personlig assistent utbildning. Den gick bra och man skulle få svar på måndag om man kom in eller inte på den.

I går fredag så var jag på haga badet och simmade med mitt jobb som vi alltid göra varje fredag. När jag var klar där och var på väg ut så ringde min mobil och numret kändes inte igen och när jag svarade så visade det sig att det var dom som hade haft intervjuven som ringde och ville meddela att jag har kommit in på den utbildningen och jag tackade JA så klart. Så nu ska jag gå en utbildning via kommunen och den börjar den 23.e februari och slutar den 20.e maj.
Man komer ha teori och praktik. Praktiken är på 4 veckor och jag hoppas att jag kan få jobb sen inom detta område.

Blev så glad när dom ringde och sa det.

Nu ska jag ta på barnen kläder och sen så ska vi ta det lite lugnt här hemma.

Ha det bra tills nästa gång.

2 kommentarer:

Mel__666 sa...

Grattis vad kul hoppas du får nå jobb sen då. Jag har jobbat som Pa 5 år utan utbildning så för min del skulle jag inte vilja gå en sånn utbildning eftersom jag arbetat med de då mena jag.

Anonym sa...

Min PA-utbildning jag gick var på 30 veckor...med 8 veckors praktik...