torsdag 19 februari 2009

OSA Anställning

Ja nu kan jag berätta för er att nu går det fort här. I måndags tog dom beslut om att jag ska få en osa anställning och den träder redan i kraft nu på måndag den 23 Februari. Det är bara för att jag ska kunna få gå min personlig assistent utbildning via kommunen.
Af ville inte betala det och så är jag ju inte inskriven på utvecklings garantin fas 2 heller så därför har dom satt osa på mig nu i 7 månader.
Jag Får en hyffsad månads lön med start nästa månad.

Jag kommer att gå med i facket och i akassan som kommunal har.

Äntligen har jag ett fast jobb efter alla år som jag bara har blivit slussad hit och dit.

Nä nu är det dags och fixa oss iordning här så jag kommer till jobbet och att Emelie kommer till fritids med.
Sambon och sonen dom sover ännu.

Ha det bra tills nästa gång

3 kommentarer:

Mel__666 sa...

Vad skönt att du äntligen fått ett fast arbete :-)

Unknown sa...

Grattis, vad skönt!

Anonym sa...

Hejsan!

Jag heter Anna Wachenfeldt och går journalistprogrammet i Göteborg. Jag är intresserad av att komma i kontakt med en person med OSA-anställning. Skriver för ett magasin i skolan på temat Arbetsliv. Kan du tänka dig att ställa upp på intervju och berätta om ditt arbete?

Ha det gott!

Hälsningar Anna gusvonwaan@student.gu.se