lördag 13 september 2008

Stan & Tivoli



Idag åkte vi upp på stan medans Lars åkte iväg och jobbade lite. Uppe på stan så hade domlagt ut en massa snö på Drottninggatan för att dom skulle ha ett nytt guinnes rekord i att stå och åka skidor. Skidorna var 500 meter långa och banan var på 530 meter. Tydligen skulle Gunde Svan ta täten och andra personer ska stå på dom här 500 meter långa skidorna. Jag vet inte hur det gick för det skulle börja vid 15.00 och då var vi inte kvar på stan.


Vi träffade mina föräldrar lite och vi gick lite i affärerna och kollade lite. Sen gick dom in coh spelade bingo och jag träffade en kompis och hennes dotter så vi tog sällskap lite innan dom åkte hem och då gick jag och barnen till McDonalds och åt lite mat.

Efter maten tog vi bussen ut till Haga Centrum för där skulle det vara ett litet mini tivoli. Vi hade bestämt träff med min kompis Camilla och hennes dotter. Dom kom så åkte Anton och hennes dotter karusell, Emelie vägrade fast hon sa hon ville åka. Men sen ville hon hoppa i hopp borgen och det gjorde hon och det är ett stort pluss nu att hon gör för det har hon vägrat innan. Sen ville barnen åka polis motorcykel och det fick dom göra. Anton han åkte som aldrig förr fast man fick styra åt han annars så åker han i i väggar och så :)
Vid 15 tiden gick vi hem till mina föräldrar för Anton hade gjort på sig i blöjan och så ska Emelie sova där i natt med.
Lars kom och hämtade oss där och så åkte vi hem och tog det lugnt.
Ni får ha det bra tills nästa gång

Inga kommentarer: