fredag 15 augusti 2008

Min vikt

Det var ett tag sen jag skrev om min vikt nedgång så jag tänkte skriva lite nu.

Vikten den står på det samma på 88 kg men jag har märkt på kläderna att jag kan ha mycket mindre storlekar nu än innan. Jag hade storlek 52 när jag började och nu har jag 46. Jag tog på mig en vit blus som jag inte har haft sen Emelie döptes för 6 år sen och det är storlek 44 på den och den satt bra på mig. Men lite mer ner i vikt sitter den ännu bättre.

Jag äter fortfarande Reductil för min viktnedgång och jag ska på återkontroll på den nu den 27.e augusti men jag har så jag kan äta tabletterna ända tills i Januari.

Som sagt jag har 3 kg kvar till mitt delmål 2 och det är att komma under 85 kg och det är för att inte ligga i riskzonen.
Ska börja simma med är det tänkt några gånger i veckan med för det tar ju på hela kroppen. Bara jag kommer i väg och simma. Det är inte lätt med att komma iväg själv för man måste antingen ha med sig Emelie eller Anton vart man än ska gå. Men men nu har vi funnit det så att när jag är på fontänhuset så ska jag gå iväg och simma några timmar under tiden där för då är Emelie i skolan och Anton på dagis och då hinner jag simma innan dom ska hem.
Berättar mer om simningen om det blev av eller inte i början på september för då öppnar dom Eyra badet.

Ni får ha det så bra tills nästa gång

2 kommentarer:

Mel__666 sa...

Grattis inte illa snart är du där , du närmar dig 20 kg :-) Själv har jag bara gått ner 10 kg de senaste året, skulle vilja gå ner 10 till iaf..
Sen som du skrev inte alltid man ser i kilion att man gått ner man ser ju på midjan å sånt..
Lycka till nu...

Anonym sa...

Grattis vad roligt att höra :)
Lycka till!!!