onsdag 24 mars 2010

Vård och omsorg

Jag har kommit in på vård och omsorg utbildningen på distans och jag började i går Tisdag.
Det är spännande och intresant men en hel del att göra. Har fått inloggning till själva fronter som vi ska jobba i och får våra uppgifter där igenom som vi ska göra och lämna in i tid.

Så just nu sitter jag och gör en av uppgifterna som ska vara inlämmnade den 4/4. Det handlar om kommunikation i vård och omsorgsarbetet. Vi har 6 st frågor vi ska svara på och lämna in och sen har vi 4 olika fallbeskrivningar som vi ska diskutera i ett forum tillsammans i klassen.

Nu blir det massor att göra ett tag framöver för det är körkortet samtidigt som studierna samt att jag jobbar samtidigt.
Men som tur är så har jag fontänhuset att vara på och där igenon får man studera och få hjälp med det man inte förstår. Det har vart en trygghet för mig när jag pluggat till mitt körkort som jag snart förhoppnings vis har i maj.

Nu är det dags att fortsätta att läsa och besvara på frågorna så man får dena uppgift klar i tid :)

Inga kommentarer: